انتشار اطلاعات غلط آمار کرونا و انتقاد نماینده آمریکایی

کد خبر: 1094479

شمار بالای مبتلایان به کرونا در آمریکا و انتشار اطلاعات غلط در این باره واکنش جو بایدن و انتقاد یک نماینده آمریکایی را به دنبال داشت.

انتشار اطلاعات غلط آمار کرونا و انتقاد نماینده آمریکایی

 به نقل از خبرگزاری رویترز، افزایش موارد ابتلا به کرونا در میان افراد واکسینه نشده در آمریکا، تزریق واکسن به افراد بیشتری در این کشور را الزامی کرده است، از همین رو «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در نظر دارد امروز (پنج‌شنبه) برنامه جدید خود را در این زمینه ارائه دهد.

این در حالیست که بسیاری از افراد همچنان از وضعیت شیوع کرونا در آمریکا ناراضی هستند و نسبت به این اظهارات بایدن «که در آینده‌ای بسیار نزدیک از ویروس کرونا فارغ خواهیم بود» تردید دارند.

پیشتر در ماه ژوئیه (تیر) بایدن گفته بود کارمندان فدرال آمریکا یا باید واکسینه شوند، یا مرتب مورد آزمایش کرونا قرار گیرند، همچنین تمام مقررات کرونایی در محل کار باید اعمال شود.

اکنون منبعی آگاه که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: «بایدن امروز ساعت ۵ عصر به وقت محلی در یک سخنرانی اقدامات بیشتری در این زمینه را ارائه خواهد کرد و از همه کارمندان فدرال و مقامات اجرایی می‌خواهد هرچه سریعتر واکسن خود را تزریق کنند.»

همچنین رویترز در گزارش دیگری اعلام کرد «آدام شیف» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیای آمریکا، نیز با اشاره به اقدامات شبکه‌های اجتماعی و وبگاه‌هایی نظیر فیسبوک و آمازون در قبال کرونا، خواستار ارائه توضیحاتی دقیق‌تر در این زمینه شد.

این مقام ارشد آمریکا پس از ارسال نامه به این شرکت‌ها، در بیانیه‌ای گفت: «علیرغم برخی اقدامات مثبتی که پیشتر انجام شد، این شرکت‌ها مسئول و موظف به ارائه پاسخ به مردم و به کنگره آمریکا، درباره انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا هستند.»

در حال حاضر به طور میانگین در آمریکا هر روز ۱۶۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش می‌شود. میانگین هفتگی که روز دوشنبه منتشر شد، افزایش ۳۰۰ درصدی را در مقایسه با میانگین هفتگی در مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

میزان بستری شدن بیماران کرونایی و مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. به طور میانگین هر روز در آمریکا ۱۵۰۰ تن بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید احتمال دارد این آمار افزایش یابد. همچنین اوضاع کرونا در آمریکا در مقایسه با آغاز تابستان وخیم‌تر شده است که باعث می‌شود فشار بر دولت برای تزریق دوز تقویت کننده افزایش یابد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها