بیانیه ضد ایرانی کابینه سعودی

کد خبر: 1111485

هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست کشورهای خلیج فارس و آمریکا، سیاست ایران را خصمانه خواند و از جامعه بین‌الملل خواستار متوقف کردن ایران در «دستیابی به سلاح‌های اتمی» شد.

بیانیه ضد ایرانی کابینه سعودی

هیأت وزیران عربستان سعودی (کابینه)، امروز (سه‌شنبه) از تصمیمات گرفته شده در نشست‌ مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا به ریاست عربستان سعودی استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس» گزارش کرد، در نشست امروز «بر عزم مشترک برای کمک به امنیت و ثبات منطقه، محکوم کردن سیاست‌های خصمانه [متجاوزانه] ایران و حمایت از تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تأکید شد».

2gXMyiBI3y1s

هفته گذشته، نشست کارگروه مشترک آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با ایران در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

آمریکا و اعضای شورای شورای همکاری خلیج فارسلإ ایران را به سیاست‌های «ستیزه‌جویانه و خطرناک» متهم کردند و مدعی شدند ایران از طریق آنچه آن را «نواب» ایران خواندند، از موشک‌های بالیستیک پیشرفته و پهپاد برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده کرده است. 

در بخشی از این بیانیه درباره برنامه هسته‌ای ایران آمده است: «آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند برنامه هسته‌ای ایران منشأ نگرانی‌های جدی است»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها