ماجرای تماس مقام روس با طرف های برجامی آمریکا و ایران

کد خبر: 1114877

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین ضمن دعوت طرفین مذاکره به وحدت، از اراده جدی طرفین در مذاکرات برجام خبر داد.

ماجرای تماس مقام روس با طرف های برجامی آمریکا و ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی در صفحه توییتر خود نوشت: «تماس‌های ما با آمریکا و ایران نشان می‌دهد طرفین در خصوص احیای برجام بسیار جدی هستند، اما دیدگاه‌های آن‌ها درباره راه‌ها و ابزارهای رسیدن به این مسئله متفاوت است. وظیفه مذاکره‌کنندگان حل کردن این اختلافات است که در سایه داشتن هدفی واحد محقق می‌شود.»

این مقام روسی درباره آغاز دور جدید مذاکرات وین نیز صحبت و ادامه هفتمین دور مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌ها را فردا (پنجشنبه) عنوان کرده بود.

اولیانوف پیش از این نیز در توییتی ضمن انتقاد از اقدام جدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، این اقدام را ناخوشایند دانست و اعمال تحریم‌های جدید در بحبوحه مذاکرات را سدی برای مذاکرات عنوان کرد. اولیانوف در توییتش نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که این اقدامات را متوقف کنیم تا محیطی بهتر برای احیای سریع و موفقیت آمیز برجام ایجاد شود.»

پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق برجام در مه ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های یک جانبه از سوی واشنگتن، آینده برجام در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. در همین راستا، کمیسیون مشترک برجام از ماه آوریل برای یافتن راه‌های برای احیای توافق هسته‌ای دست به کار شد و شش نشست در این خصوص برگزار کرد. طرف‌ها درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به توافق، گام‌های لازم برای تضمین تبعیت کامل ایران از مفاد برجام و مسائل مربوط به لغو تحریم‌های ضد ایران بحث کردند. دور هفتم گفت‌وگو‌ها نیز ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در وین آغاز شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها