افشاگری وحشتناک سعودی لیکس درباره ولیعهد عربستان

کد خبر: 1119091

منابع عربستانی اعلام کردند به دلیل رویکردی که ولیعهد این کشور در پیش گرفته است عربستان به انواع فساد مبتلا شده و راه درمانی برای آن وجود ندارد.

 به نقل از سعودی لیکس، رویکرد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که مبتنی بر گسترش فساد و انحطاط است، عربستان سعودی را به محل مصرف انواع مواد مخدر از جمله کاپتاگون، کوکائین و هروئین تبدیل کرده است. سیاست‌های نسنجیده و هدایت نشده بن سلمان در جامعه عربستان که از رژیم صهیونیستی، اروپا و آمریکا خط می گیرد، وضعیت فاجعه باری را به وجود آورده و انحرافات در میان عموم مردم این کشور براساس گزارش منابع آگاه به حدی رسیده است که منجر به نابودی این جامعه می‌شود و دیگر قابل درمان نیست.

این وبگاه عربستانی افشا کرد جوانان عربستان به شکلی بی‌سابقه‌ای انواع مواد مخدر را با جسارت و اعتماد به نفس مصرف می‌کنند گویی بخشی از آیین‌های لازم برای گذراندن روز‌ها و شب‌ها در این کشور است. در همین راستا یک گزارش بین المللی تاکید کرد این میزان از مصرف مواد مخدر تنها آن قسمتی است که به صورت علنی ظاهر شده و وضعیت در زوایای پنهان به شدت بدتر است.

رژیم سعودی با رفتار‌های اشتباه خود میلیارد‌ها دلار از دست می‌دهد تا تبدیل به هیولایی شود که پنجه هایش فقط برای مسلمانان ضعیف قابل رویت است و حتی مردم خودش نیز از این امر مستثنی نیستند تا با این غفلت خود را نابود کند. آمار‌ها حاکی از آن است که در مدت یک ماه ده‌ها عملیات برای قاچاق انواع مواد مخدر به عربستان کشف و ضبط می‌شود. این اتفاق نشان دهنده مصرف گسترده این مواد مرگبار در جامعه جوانان عربستان است.

عربستان پایتخت مواد مخدر در غرب آسیا

اخیرا مجله آمریکایی فارن پالیسی عربستان را به عنوان پایتخت مواد مخدر در خاورمیانه معرفی کرده است که مایه شرمساری بزرگی است و منابع سعودی خواستار تغییر رفتار مقامات این رژیم و برخورد با این پدیده شدند که در گوشه و کنار جامعه سعودی ریشه دوانده است.

چند روز قبل، مقامات عربستانی بیش از ۳۰ میلیون قرص مخدر پنهان در محموله هل وارداتی را ضبط کردند. این مقادیر مواد مخدر، به ویژه کاپتاگون، در مقادیر زیادی تولید می‌شود تا نیاز عربستان را برآورده کند، زیرا این کشور به بازاری سودآور برای فروشندگان مواد مخدر تبدیل شده و به عنوان پایتخت مصرف مواد مخدر در منطقه شناخته می‌شود.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل (UNODC) تایید کرد بیش از نیمی از کل مقادیر کاپتاگون کشف شده در منطقه غرب آسیا بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در عربستان بوده است.

به گزارش مجله آمریکایی «فارین پالیسی» کارشناسان معتقدند که سعودی‌ها نگران تأثیر این مواد اعتیادآور بر نسل جوان خود هستند. اکثر مصرف کنندگان مواد مخدر در عربستان در گروه سنی ۱۲ تا ۲۲ سال قرار دارند و ۴۰ درصد از معتادان سعودی از کاپتاگون استفاده می‌کنند.

مطالعه انجام شده توسط وزارت دادگستری نشان داد که ۲۸ درصد از زنان سعودی درگیر پرونده‌های مواد مخدر هستند. کارشناسان تأیید می‌کنند که عواملی مانند وسوسه ها، مواد مخدر به عنوان فرصتی برای فرار کوتاه مدت، تسکین و خوددرمانی، مشکل پذیرش، عصیان و کنجکاوی، در ترغیب جوانان به سوء مصرف مواد مؤثر است که به طور کلی نشان دهنده وضعیت غیرعادی است.

در حالی که بسیاری گمان می‌کنند خود بن سلمان از کسانی است که از نوعی دارو استفاده می‌کند. مایکل وولف، نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب «محاصره: ترامپ در آتش» اعلام کرد که ولیعهد سعودی از دو مشکل مزمن سوء مصرف کوکائین و بازی‌های ویدیویی رنج می‌برد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها