روایت هادی العامری از دیدار سران چارچوب هماهنگی با مقتدی صدر

کد خبر: 1119587

رئیس ائتلاف الفتح عراق دیدار سران چارچوب هماهنگی احزاب و شیعیان را با رهبر جریان صدر مثبت توصیف کرد.

روایت هادی العامری از دیدار سران چارچوب هماهنگی با مقتدی صدر

 به نقل از ناس نیوز، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق با صدور بیانیه‌ای دیدار خود، فالح الفیاض، رئیس ائتلاف العقد الوطنی و قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق را با مقتدی صدر رئیس جریان صدر مثبت و مسئولانه توصیف کرد.

وی افزود: این دیدار براساس اولویت منافع دولت توانمند و به منظور موفقیت در مرحله بعدی برگزار شد. بحث تضمین‌های موفقیت در دولت سازی تکمیل خواهد شد. ان شاء الله در آینده نزدیک دوباره به نجف بازخواهیم گشت.

محمود الربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دیدار سران چارچوب هماهنگی (احزاب شیعه) شامل قیس الخزعلی، هادی العامری و فالح الفیاض با مقتدی صدر مثبت، ثمربخش و مسئولانه بود. به زودی نشست‌ها و گفتگو‌هایی با هدف خدمت به کشور و ملت عراق برگزار خواهد شد. قدرت و یکپارچگی بزرگترین حزب بهترین راه برای قدرتمند کردن عراق و اعمال حاکمیت آن است.

 رهبر جریان صدر عراق نیز طی پستی در توئیتر از تلاش برای تشکیل یک دولت اکثریت ملی خبر داد و نوشت: «یک دولت اکثریت ملی، نه شرقی و نه غربی».

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق دیروز (سه‌شنبه) سران چارچوب هماهنگی احزاب و شیعیان عراق را برای رایزنی درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور به نشستی دعوت کرد و این نشست امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

انتظار می‌رود بزرگترین تشکل شیعه میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر تشکیل شود تا جناح شیعه با یک تشکل متحد و یکپارچه در مسیر تشکیل دولت جدید عراق پیش برود.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات جریان صدر به ریاست «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد و سایر ائتلاف‌هایی که در دوره‌های قبل کرسی‌های بیشتری کسب کرده بودند، نتیجه عکس داشتند. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است و تنها برای حفظ کشور حکم دادگاه عالی فدرال در تایید نتایج انتخابات را پذیرفته‌اند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها