استعفای سه مقام ارشد دولت انگلیس روز پنجشنبه

کد خبر: 1127301

با تداوم تنش و بحران در دولت انگلیس، مشاور سیاسی نخست‌وزیر، مسئول روابط عمومی دولت انگلیس و وزیر اول ایرلند شمالی از مقام‌های خود کناره‌گیری کردند.

استعفای سه مقام ارشد دولت انگلیس روز پنجشنبه

 «پاول گوین» وزیر اول ایرلند شمالی، «منیره میرزا» مشاور سیاسی و مسئول سیاست‌گذاری و «جک دویل» مسئول روابط عمومی دولت انگلیس روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، منیره میرزا در بیانیه‌ای علیه «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نوشت: «هیچ اساس منطقی برای این فرض شما وجود ندارد. این فقط یک فضای رقابتی سیاسی نیست بلکه یک ارجاع نامناسب و حزبی درباره یک پرونده وحشتناک است».

مسئول سیاست‌گذاری دولت جانسون با حقوق سالانه ۱۴۵ هزار پوند در بیانیه خود نوشت: «باور دارم که این کار شما اشتباه بود که این هفته اشاره کردید که کر استارمر [رهبر حزب کارگر انگلیس] شخصاً بابت فرار "جیمی ساویل" از دست عدالت مسئول است».

او با اشاره به تلاش امروز جانسون برای پس گرفتن اظهاراتش علیه رهبر حزب رقیب در ادامه بیانیه خود نوشت: «شما امروز تلاش کردید که موضع خود را روشن کنید اما برخلاف درخواست من، بابت اظهارات گمراه‌کننده خود عذرخواهی نکردید».

23xCzttwiglb

بوریس جانسون در کنار منیره میرزا

جانسون روز دوشنبه در جلسه پارلمان انگلیس، بابت مهمانی‌های جنجالی دولت، تحت فشار شدید قانون‌گذاران قرار گرفت. نمایندگان پارلمان در این جلسه بابت برگزاری مهمانی‌های متعدد در زمان اوج شیوع ویروس کرونا نخست وزیر انگلیس را مورد انتقاد قرار دادند. در این میان، استارمر یکی از اصلی‌ترین منتقدان جانسون بود و او را مورد بازخواست قرار داد.

نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به اظهارات تند رهبر حزب کارگر گفت که او «بیشتر زمان خود به‌عنوان دادستان را صرف محاکمه روزنامه‌نگاران کرد و نتوانست جیمی ساویل (متهم به چندین مورد آزار جنسی) را محاکمه کند».

استارمر در واکنش به اظهارات جانسون او را به «تقلید طوطی‌وار از تئوری‌های توطئه فاشیست‌های خشونت‌طلب برای کسب چند امتیاز سیاسی بی‌ارزش» متهم کرد و کار به جایی رسید که حتی قربانیان جیمی ساویل نیز از جانسون انتقاد کردند.

اندکی بعد، اسکای نیوز نوشت، جک دویل مسئول روابط عمومی دولت جانسون نیز از مقام خود کناره‌گیری کرده است. این مقام انگلیسی یکی از افرادی بود که در مهمانی‌های جنجالی دولت در بحبوحه محدودیت‌های کرونایی شرکت کرده بود.

GZS0RveCHqhl

جک دویل مسئول روابط عمومی دولت انگلیس

 اسکای نیوز نوشت، علاوه بر میرزا و دویل، پاول گوین نیز در اعتراض به بخشی از توافق برگزیت که با نام «پروتکل ایرلند شمالی» شناخته می‌شود، استعفای خود را اعلام کرده است. او در بیانیه استعفای خود نوشت: «گرداندن این دفتر مسئولیت سنگینی است و گاهی این وزن را بر شانه‌های خود حس کرده‌ام که باید کار درست را برای تمام مردم انجام دهم».

کناره‌گیری این دو مقام انگلیسی در حالی رخ می‌دهد که تهیه گزارشی از مهمانی‌های جنجالی مقامات دولت انگلیس در اوج محدودیت‌های کرونایی در این کشور به یکی از بحران‌های اصلی این کشور تبدیل شده است. اکنون پلیس انگلیس نیز در حال تحقیق درباره این مهمانی‌ها و تخطی جانسون و نزدیکانش از قوانین و محدودیت‌های کرونایی است.

XlJ8IB9z68Aq

پاول گوین وزیر اول ایرلند شمالی

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها