نشست النقب/تکرار یاوه گویی های وزیر صهیونیست علیه ایران/بلینکن:علیه ایران همکاری می کنیم

کد خبر: 1137659

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پایان نشست النقب ضمن تکرار یاوه گویی ها علیه ایران مدعی شد که حاضران در این نشست در حال تاریخ سازی هستند.

نشست النقب/تکرار یاوه گویی های وزیر صهیونیست علیه ایران/بلینکن:علیه ایران همکاری می کنیم

به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از پایان نشست شش جانبه «النقب» در کنفرانس خبری مشترک گفت: نشست منطقه‌ای النقب نخستین نمونه در نوع خود است و ما تلاش می‌کنیم به همایشی سالیانه تبدیل شود.

وی افزود: هدف تروریست‌ها، ترساندن ما و جلوگیری از ایجاد روابط مشترک است، ولی هرگز این هدف آنها محقق نخواهد شد.

لاپید ادامه داد: ما اینجا در حال تاریخ سازی و ایجاد اصول و قواعد منطقه‌ای مبتنی بر همکاری‌های مشترک هستیم. تاریخ خاورمیانه سرگذشت انسان‌های قدرتمندی است که زندگی را در این صحرا شکوفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ما درها را به روی همه مردم منطقه از جمله فلسطینی‌ها می‌گشاییم تا تروریسم را طرد کنند و در سازندگی شریک باشند.

وزیر صهیونیست در پایان با تکرار یاوه گویی ها علیه ایران افزود: دشمن مشترک همه ما، ایران و نیروهای نیابی این کشور است./مهر

بن زاید از سازش دیرهنگام با رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد

وزیر امور خارجه امارات ضمن تاریخ ساز خواندن حضور در نشست النقب، از اینکه سال های گذشته بدون سازش با رژیم صهیونیستی سپری شده است، افسوس خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «عبدالله بن زائد» وزیر امور خارجه امارات پس از پایان نشست شش جانبه «النقب» در کنفرانس خبری مشترک گفت: این یک لحظه تاریخی برای همه حاضران بر روی صحنه، داخل و خارج از سالن است. ما تلاش می‌کنیم نحوه روایت تحولات را تغییر دهیم و آینده‌ای بهتر بسازیم.

وی ادامه داد: ایستادن ما در کنار هم و روابط ملت‌ها و شرکت‌های ما یکی از راه‌های مقابله با تروریسم، ارعاب و خشونت است. ما بر اهمیت تاریخی نشست النقب تاکید می‌کنیم و از سال‌هایی که بدون دستیابی به صلح گذشته است، متأسفیم.

وزیر اماراتی تصریح کرد: زمان ساختن آینده متفاوت و همکاری برای شکست تروریسم و خشونت فرا رسیده است.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز با اشاره به عملیات «خضیره» در عمق فلسطین اشغالی گفت: ما حادثه روز گذشته در اسرائیل را محکوم و بر مخالفت بحرین با تمامی اشکال تروریسم تأکید می‌کنیم.

الزیانی همچنین افزود: همکاری و احترام متقابل برای ایجاد فضای همزیستی جهت تحقق امنیت و شکوفایی مشترک، ضروری است و ما خواهان دستیابی به کشور دائمی برای فلسطینیان هستیم.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب نیز گفت: حمله روز گذشته در الخضیره را محکوم می‌کنیم و حضور ما در اینجا بهترین پاسخ به این حملات تروریستی است. ما اینجا هستیم چرا که به صلح مبتنی بر ارزش‌ها و منافع مشترک ایمان داریم.

بوریطه همچنین تصریح کرد: ما از راه‌حل دو دولتی که تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس را تضمین کند، حمایت می‌کنیم.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر هم در این کنفرانس خبری گفت: گفتگوهای ما سازنده و عمیق بود و به چالش‌های متعدد پیش روی منطقه پرداخت. این دور از گفتگوها ما را بر آن داشت تا راه‌هایی را برای توسعه دیدگاه‌های مشترک و حفظ اعتبار راه حل تشکیل دو دولت مورد بحث قرار دهیم. ما بر اهمیت حفظ راه حل دو دولتی و دستیابی به تشکیل یک کشور فلسطینی به پایتختی بیت المقدس، به گونه‌ای که امنیت اسرائیل را تأمین کند، تاکید کردیم.

وی افزود: ما استفاده از خشونت، تروریسم و اقدامات تحریک آمیز را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که باید با تروریسم مبارزه کنیم. ما شاهد تحولات مثبتی در عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم.

بلینکن پس از نشست النقب:چند سال پیش تصور این نشست محال بود/ علیه ایران همکاری می کنیم

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه چند سال پیش حتی تصور برگزاری نشستی شبیه النقب غیرممکن بود، گفت که برای مقابله با چالش های امنیتی ناشی از ایران و متحدانش با شرکای خود همکاری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان نشست شش جانبه النقب در کنفرانس خبری مشترک گفت: در چند وقت اخیر سفرهای چندجانبه و توافقات مشترکی صورت گرفته است که ملت‌ها محور اساسی آن بوده‌اند. ما در گذشته از این روند که روابط را به سوی بهتر شدن پیش می‌برد، حمایت کرده‌ایم و در آینده نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

بلینکن ضمن محکوم کردن عملیات الخضیره تصریح کرد: چند سال پیش حتی تصور برگزاری چنین نشستی غیرممکن بود.

وی در ادامه با تکرار ادعاها علیه ایران گفت: برای مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک ناشی از ایران و متحدانش با هم همکاری خواهیم کرد.

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: توافقات آبراهام(توافق عادی سازی ) جایگزین ضرورت پیشرفت در مذاکرات با فلسطینی‌ها نیست. امیدوارم دیدارها و نشست‌های ما منجر به ایجاد یک واقعیت مثبت شود و در زندگی فلسطینی‌ها بازتاب داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: ما با اسرائیل و شرکای خود در منطقه علیه خشونت و تروریسم، منسجم هستیم و از فعالیت‌ها و رویکردهایی که اسرائیل را در کنار ملت‌های منطقه قرار دهد، استقبال می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها