دستور عجیب علی‌اف

کد خبر: 1140542

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت که تلاش می‌شود تا ارتش این کشور بر اساس دستورات ریاست جمهوری با معیارهای نیروهای مسلح ترکیه منطبق شود.

دستور عجیب علی‌اف

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گفت که تلاش می‌شود تا ارتش این کشور بر اساس دستورات ریاست جمهوری با معیارهای نیروهای مسلح ترکیه منطبق شود.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان، «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع  جمهوری آذربایجان روز سه شنبه با  رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه دیدار کرد.

حسن‌اف خاطرنشان کرد که بر اساس دستور«الهام علی اف»، رئیس جمهور آجمهوری ذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد.

رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه  نیز به نوبه خود بر اهمیت برگزاری چنین نشست هایی در راستای گسترش همکاری‌های متقابل تاکید کرد. در این دیدار طرفین در مورد چشم انداز توسعه همکاری‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه وهمچنین سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.

آنکارا و باکو روابط تنگاتنگی باهم دارند به طوریکه نیروهای مسلح  دو کشور چندی قبل با مشارکت نیروهای هوایی، دریایی و زمینی رزمایش‌های نظامی مشترکی را برگزار کردند. وزارت دفاع ترکیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای ترکیه در حال آموزش فنون کوهنوردی به پرسنل نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با توجه به نیاز پرسنل نظامی این کشور و کوهستانی بودن قره باغ هستند.

در  ژوئیه گذشته ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه‌های زمستان متمرکز بود.ارتش ترکیه برای دهه ‌ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی جمهوری آذربایجان است.

ارتش جمهوری آذربایجان در راستای تقویت فنی وعلمی خود چندی قبل نیز میزبان فرماندهان ارشد ناتو و برگزاری یک دروه آموزشی بود و ناتو یک دوره آموزش نظامی در شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که  این  دوره آموزشی ناتو در باکو و در «دانشکده جنگ» نیروهای مسلح توسط گروه آموزشی ناتو با هدایت ژنرال « برونسوم»  به عنوان بخشی از برنامه همکاری مشارکت وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان با ناتو در سال ۲۰۲۲ برگزار شد.

در این دروه آموزشی که با مشارکت برخی نیروهای ارشد ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد به شرکت کنندگان گواهینامه اهدا شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندان به محتوای این دوره آموزش نظامی اشاره‌ای نکرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها