لاوروف: هند برای قطع ارتباط با روسیه تحت فشار است

کد خبر: 1141950

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که "اوکراین به سکویی برای سازمان آتلانتیک شمالی بدل شده و ناتو با افزایش حضورش در شرق تعهداتش را نقض کرده است".

لاوروف: هند برای قطع ارتباط با روسیه تحت فشار است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ادامه بیان کرد: ارتش ما تنها تاسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار می‌دهد و انجام هرگونه اقدامات مجرمانه توسط کارکنان ارتش روسیه قدغن است. تمامی تخطی‌ها ثبت شده و درخصوص آن‌ها تحقیقاتی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: ما درخصوص جرایم نیروهای مسلح و گردان افراط‌گرای اوکراینی‌ها تحقیقات انجام می‌دهیم. تحقیقات غرب درخصوص حوادث و جرایم معمولا به نتیجه نخواهند رسید.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: غرب و ژاپن از محکوم کردن گردان آزوف اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند و از آن حمایت می‌کنند. ولودیمیر زلسنکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با وعده صلح به قدرت رسید اما کمی بعد اعلام کرد که توافق مینسک نمی‌تواند اجرا شود.

لاوروف همچنین اظهار کرد: غرب به تولید گزارش‌های ایدئولوژیک ادامه می‌دهد و آن‌ها را به عنوان حقایق منتشر می‌کند. هر آنچه که در منطقه بوچا رخ داده تنها یک نمایش است.

این مقام ارشد روسی عنوان کرد که "هند برای قطع ارتباط با روسیه تحت فشار است".

وی تصریح کرد:  اگر توافق مینسک اجرا می‌شد، هرگز بحران اوکراین رخ نمی‌داد. ما از اوکراینی‌ها می‌خواهیم که خود سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

در اواسط ماه جاری ده‌ها جسد در گورهای دسته جمعی یا در خیابان‌ها در نزدیکی منطقه بوچا در نزدیکی کی‌یف یافت شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان بازدید از شهر بوچا گفته بود: آنچه که در شهر بوچا رخ داد، کشتار دسته جمعی بود. ما از کسانی که مرتکب جنایات در بوچا شدند، شکایت خواهیم کرد.

دبیرکل سازمان ملل نیز تقاضا کرد تا تحقیقات مستقلی در خصوص رخدادهای بوچا در نزدیکی شهر کی‌یف که وزارت دفاع روسیه آن را یک "تحریک صحنه‌سازی شده" از سوی مقامات اوکراینی خواند، اجرا شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها