اردوغان: ترکیه نیز به نوبه خود اهمیت بالایی برای ثبات و امینت خلیج فارس قائل است

کد خبر: 1144106

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام حمایت از امنیت و ثبات عربستان سعودی، بر عزم مشترک ریاض و آنکارا برای تقویت روابط به بالاترین سطح تأکید کرد.

اردوغان: ترکیه نیز به نوبه خود اهمیت بالایی برای ثبات و امینت خلیج فارس قائل است

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه بر عزم مشترک ریاض و آنکارا برای تقویت روابط در عالی‌ترین سطح تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان پیش از بازگشت از سفر خود به عربستان سعودی در جمع خبرنگاران گفت، آنکارا و ریاض مصمم هستند به این تلاش‌ها در راستای منافع مشترک و ثبات منطقه ادامه دهند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: «معتقدم سفر من عصر جدیدی در روابط بین دو کشور را نوید خواهد داد. ما عزم مشترک خود برای تقویت روابط بر اساس احترام و اعتماد متقابل، به‌صورت کاملا شفاف و در بالاترین سطح را ابراز کردیم».

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های دوجانبه منافعی را برای هر دو کشور و منطقه به‌همراه داشته باشد. اردوغان در این‌باره گفت: «ما بر گام‌های مشترکی که می‌توانیم برای تقویت روابط خود در آینده در راستای تقویت روابط برداریم، تمرکز داشتیم. بر حمایت خود از امنیت و ثبات عربستان سعودی تأکید کردم».

اردوغان در ادامه اظهاراتش گفت، ترکیه نیز به نوبه خود اهمیت بالایی برای ثبات و امینت خلیج فارس قائل است. به گفته او، ریاض و آنکارا بر لزوم ایجاد تعامل میان تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور نیز تأکید کردند.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنانش حمایت ترکیه از برپایی نمایشگاه بین المللی "اکسپو ۲۰۳۰" در عربستان را اعلام کرد و گفت: ما باید با کشورهایی که با آن‌ها عقاید و اندیشه‌های یکسانی داریم، وارد مرحله جدیدی شویم، مرحله دوست یابی است نه دشمن آفرینی». /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها