ینس: نگرانی‌های ترکیه را رفع می‌کنیم

کد خبر: 1151348

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در سخنانی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم نگرانی‌های ترکیه در پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را رفع کنیم.

ینس: نگرانی‌های ترکیه را رفع می‌کنیم

به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: فنلاند و سوئد آمادگی خود را برای رفع نگرانی های ترکیه اعلام کرده اند. ما هم تلاش می‌ کنیم نگرانی‌ های ترکیه در پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را رفع کنیم.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص گفت: آنکارا به دلیل موقعیت جغرافیایی به ویژه اشراف بر دریای سیاه در جنگ در اوکراین متحد مهمی است. با مقامات 3 کشور در بروکسل برای رسیدگی به نگرانی‌ های ترکیه در مورد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو دیدار خواهم کرد. ترکیه متحد مهمی است و می دانیم که بیش از هر کشور دیگری در ناتو متحمل حملات تروریستی بوده است.

وی در این ارتباط اضافه کرد: ما حضور خود را در شرق کشورهای عضو ناتو (هم مرز با روسیه) را با پیش بینی هرگونه محاسبات اشتباه مسکو تقویت کرده ایم.

«ینس استولتنبرگ» ادعا کرد: تحریم های اعمال شده علیه روسیه سنگین و بی سابقه هستند! رئیس جمهور پوتین با دستکم گرفتن مردم و ارتش اوکراین، یک اشتباه راهبردی مرتکب شد! همه جنگ‌ ها باید در نقطه‌ ای از میز مذاکره پایان یابد.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: ما مراقب روسیه، رزمایش ها و اظهاراتش در مورد استفاده از سلاح هسته‌ ای هستیم.

در همین رابطه، «استولتنبرگ» پیشتر هم گفته بود: به دنبال بررسی نگرانی های ترکیه (درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو) هستیم. اختلافات در داخل ائتلاف (ناتو) طبیعی است و ما به دنبال یافتن راه حلی برای آنها هستیم جنگ ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و ما باید برای آن آماده شویم.

گفتنی است که پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با کم اهمیت جلوه دادن تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت آنها هم اکنون هم عضو این پیمان هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها