رژیم صهیونیستی درپی ایجاد تنش بین تهران و آنکارا

کد خبر: 1155935

چند روزی است که رسانه‌ها و سیاستمداران صهیونیستی ادعا می‌کنند جمهوری اسلامی ایران قصد دارد گردشگران اسرائیلی را در خاک ترکیه هدف دهد و از این طریق در پی اختلاف تهران-آنکارا است

 رژیم صهیونیستی درپی ایجاد تنش بین تهران و آنکارا

متأسفانه برخی از کشورهای عربی و اسلامی تصور می‌کنند که به محض عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم موق صهیونیستی، بسیاری از مشکلاتشان حل شده و این مسئله، پوشش سیاسی و دیپلماتیکی برای آنها در جامعه بین‌الملل فراهم خواهد کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با انتشار یادداشتی به ابعاد روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی و نقش این رژیم در ایجاد تنش بین تهران و آنکارا نوشت، واقعیت این گونه نیست؛ زیرا عادی‌سازی و گسترش روابط با رژیم صهیونیستی، سرآغاز بسیاری از مشکلات و امتیازهایی است که باید سازشکاران به این رژیم بدهند. افزون بر اینکه، این امتیازها اکثرا با ارزشها و اصول سازشکاران و استقلال و منافع ملی آنان در تضاد است.

به گزارش این روزنامه، ترکیه با مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی روبروست و از طریق برقراری روابط با عربستان سعودی و امارات عربی متحده و بهبود این روابط تلاش کرده است از میزان فشار بر خود بکاهد، ولی هنوز موفق نشده است مشکلات خود را حل کند. البته آنکارا فکر می‌کند که برای نجات از این مشکلات، باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی توسعه دهد؛ زیرا از دید ترکیه، این رژیم، کلید دوستی و کسب رضایت آمریکاست.

بنا بر این گزارش، روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی به صورت کامل قطع نشد، بلکه پس از حمله این رژیم به کشتی «مرمره» در سال ۲۰۱۰، متشنج شد. البته ترکیه برای از سرگیری روابط، شروطی از جمله عذرخواهی تعیین کرد، ولی این روابط برقرار شد و رژیم صهیونیستی نیز هیچ گاه، رسما عذرخواهی نکرد.

رأی الیوم در ادامه نوشت، این روابط تا پیش از سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه همچنان سرد بود، ولی پس از این سفر، صفحه تازه‌ای در روابط این رژیم و آنکارا ایجاد شد، ولی اینکه این روابط مستحکم شود، به سیاست آنکارا بستگی دارد.

به گزارش این روزنامه، رژیم صهیونیستی احمق نیست که با برقراری روابط با آمریکا، سعی کند باعث نزدیکی سایر کشورها به واشنگتن شود، بلکه برای این وساطت، هزینه جدی می‌خواهد. به همین دلیل صرف اینکه یک کشوری بگوید روابط خود را با این رژیم عادی کرده است، کفایت نخواهد کرد. تل‌آویو از کشورهایی که روابط خود را با این رژیم عادی می‌کند، می‌خواهد به صورت کامل در توطئه‌های خصمانه آن شریک شود و این مسئله در قضیه گردشگران صهیونیستی حاضر در ترکیه مشهود است.

بنا بر این گزارش، مدتی است که رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند که گردشگران اسرائیلی حاضر در ترکیه در معرض خطر قتل و ربایش توسط ایران قرار دارند و به همین دلیل باید فورا این کشور را ترک کنند. درباره هدف صهیونیستها از این هیاهوی رسانه‌ای باید گفت که روابط ایران و ترکیه مستحکم است و تهران هیچ گاه به خاطر ضربه زدن به این رژیم، به روابط خود با ترکیه خدشه وارد نخواهد کرد. افزون بر اینکه ایران می‌تواند در اراضی اشغالی، صهیونیستها را شکار کند و به آنان ضربه بزند و نیازی به تعقیب آنان در خارج از این رژیم ندارد.

رأی الیوم اهداف زیر را برای توطئه جدید صهیونیستها علیه ترکیه ذکر کرده است:

نخست؛ تحریک ترکیه علیه ایران و متشنج کردن روابط دو کشور با القای این که ایران، منافع اقتصادی ترکیه را تهدید می کند و اینکه تهران در حال به بازی گرفتن امنیت ملی ترکیه است و بدون هیچ مانع و بازدارندگی در این کشور فعالیت می‌کند.

دوم؛ زمینه سازی برای پیوستن ترکیه به هر اتحادی که رژیم صهیونیستی قصد دارد در آینده علیه ایران ایجاد کند.

سوم؛ اجبار ترکیه به همکاری امنیتی و اطلاعاتی با رژیم اشغالگر به ویژه درباره فعالیتهای ایران یا فعالیت احزاب مقاومت فلسطین در ترکیه.

چهارم؛ تهدید اقتصاد ترکیه و اشاره تلویحی به جلوگیری از سفر صهیونیستها به ترکیه و در نتیجه جلوگیری از دستیابی ترکیه به بخشی از درآمدهای سیاسی؛ زیرا بخش مهمی از درآمدهای اقتصاد ترکیه به گردشگری بستگی دارد.

در پایان باید گفت که این داستان به این جا ختم نخواهد شد؛ بلکه اگر رژیم صهیونیستی موفق شود ترکیه را وارد این ماجرا کند، پای این کشور را به ماجراهای دیگری خواهد کشاند.

این در حالی است که  «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای  خود از تلاش‌های آنکارا در  محافظت از صهیونیست‌ها در ترکیه تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه از شهروندان خواستند که فوراً  شهر «استانبول» را ترک کنند و در سفرهای غیرضروری به دیگر مناطق ترکیه تجدید نظر کنند. آن‌ها هشدار دادند که عوامل ایرانی آماده ربودن یا کشتن اسرائیلی‌ها در آنجا هستند زیرا تهران به دنبال انتقام از قتل‌هایی است که تل آویو مقصر آن است.

مقامات رژیم موقت صهیونیستی به حدود ۱۰۰۰ صهیونیست که در ترکیه بودند هشدار داده و از آنها خواسته که فورا ترک کنند. به دنبال رسانه‌ای شدن دست داشتن تل‌آویو در ترور شهید «حسن صیاد خدایی»، مقام‌های این رژیم در پی هراس از اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون این شهید، به اتباع خود درباره سفر به کشورهای منطقه بارها هشدار داده‌اند./فارس

انتهای پیام/م

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها