پوتین: قدرت بریکس به طور پیوسته در حال افزایش است

کد خبر: 1157185

رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد که قدرت بریکس به طور پیوسته در حال افزایش است.

پوتین: قدرت بریکس به طور پیوسته در حال افزایش است

به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در نشست سران بریکس که در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حال تعمیق همکاری در دستور کارها هستند و اقتدار این اتحادیه سال به سال افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور روسیه گفت: «کشورهای بلوک ما در حال تعمیق همکاری در تمام طیف موضوعات در دستور کار جهانی و منطقه‌ای هستند و هر سال اقتدار و نفوذ بریکس در صحنه جهانی به طور پیوسته افزایش می‌یابد.»

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که این یک روند عینی است، زیرا پنج کشور واقعاً دارای پتانسیل اقتصادی، علمی، فناوری و انسانی هستند. آنها می‌توانند به طور مؤثر با یکدیگر همکاری کنند تا ثبات و امنیت بین المللی، رشد و رفاه پایدار و رفاه مردم خود را تضمین کنند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود که مسکو موضوع نشست اخیر با شعار «تقویت مشارکت باکیفیت بریکس، آغاز دوره‌ای جدید برای توسعه جهانی» مرتبط می‌داند. وی به این نکته توجه کرد که پیچیدگی و ماهیت فراملی چالش‌ها و تهدیدهای جامعه بین المللی مستلزم جست و جوی پاسخ‌های جمعی با مشارکت فعال این بلوک است.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: «ما بارها گفته‌ایم که تنها با هم می‌توانیم مشکلاتی مانند حل مناقشه، مبارزه با تروریسم، جنایات سازمان‌یافته، از جمله استفاده جنایتکارانه از فناوری‌های جدید، مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و گسترش عفونت‌های خطرناک را حل کنیم.»

پوتین همچنین از شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین و سایر همکاران چینی برای فعالیت فعال آنها در سال جاری برای ارتقای مشارکت استراتژیک بریکس تشکر کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها