انگلیس دومین مرد ثروتمند روسیه را هم تحریم کرد

کد خبر: 1158636

دولت انگلیس یکی از چهره‌های تجاری سرشناس روس را در فهرست تحریمی جدید خود گنجاند.

انگلیس دومین مرد ثروتمند روسیه را هم تحریم کرد

به نقل از رویترز، انگلیس روز چهارشنبه «ولادیمیر پوتانین» از چهره‌های تجاری برجسته روسیه را به فهرست تحریم‌های ضد روسی خود افزود.

پوتانین، که به عنوان دومین مرد ثروتمند روسیه شناخته می‌شود، در تازه‌ترین موج تحریمی انگلیس در میان چهره‌های تجاری و مالی برجسته روسیه قرار گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی دولت انگلیس در خصوص تحریم این شخص آمده است که پوتانین در دوران پس از حمله روسیه به اوکراین، با حمایت از دولت مسکو، تصاحب «روس بانک» و سهام «تینک آف بانک» به اندوختن ثروت خود ادامه می‌دهد.

دولت انگلیس در تشریح ل دلایل تحریم این چهره برجسته روسی می‌گوید که پوتانین به دلیل مالکیت روس بانک از دولت روسیه کسب منفعت می‌کند. تجارت بخش خدمات مالی روسیه از سوی روس بانک انجام می‌شود که برای دولت روسیه از اهمیت استراتژیک برخودار است و از این رو وی در فهرست جدید تحریمی انگلیس جای گرفت.

روسیه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته تا کنون هدف تحریم‌های سنگین و شدید غرب قرار گرفته است که بخش‌های مختلف این کشور از جمله بانکی، نظامی، کشاورزی، صنعتی و زیرساخت‌های مرتبط را شامل می‌شود.

پیش از این «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که اقدامات محدودکننده و تحریم‌ها برضد روسیه، از جمله صادرات طلا و محصولات صنعتی، ناقض قوانین بازی موجود برای همه اقتصادها در دنیاست./مهر

 

اعلام تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

اعلام تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

دولت انگلیس امروز چهارشنبه از بسته تحریمی دیگری علیه مسکو رونمایی کرد که شهروندان و مقامات ارشد روسیه از جمله یک میلیاردر روس به نام "ولادیمیر پوتانین" را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت انگلیس امروز در بیانیه‌ای تصریح داشت: دولت لندن امروز تحریم‌های جدیدی را که قرار است به اعضای حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضربه بزنند اعلام می ‌ند. در میان این تحریم‌شدگان ولادیمیر پوتانین - دومین مرد ثروتمند روسیه و مالک شرکت بزرگ اینترروس قرار دارد. پوتانین همچنان از زمان حمله روسیه به اوکراین به جمع‌آوری ثروت در ضمن حمایت از حکومت ولادیمیر پوتین، تصاحب روسبانک و کسب سهام بانک تینکاف پرداخته است.

این تحریم‌ها، از جمله سرگئی تسیویلف، فرماندار منطقه غنی از زغال‌سنگ کمروو، و همسرش آنا که گفته می‌شود دخترعموی پوتین است، را نیز هدف قرار داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها