نتایج یک نظرسنجی درباره نتیجه انتخابات آینده تل‌آویو

کد خبر: 1160584

نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان، در انتخابات آینده کنست پیروز خواهد شد.

نتایج یک نظرسنجی درباره نتیجه انتخابات آینده تل‌آویو

یک نظرسنجی جدید نشان داد که ائتلاف احزاب وفادار به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان، ممکن است در انتخابات آتی ۶۱ کرسی به دست آورد که به راحتی می‌تواند کابینه تل‌آویو را تشکیل دهد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، این نظرسنجی که توسط موسسه «Panels Politics» برای روزنامه «معاریو» انجام شد، نشان داد که ائتلاف نتانیاهو می‌تواند به آراء لازم برای تشکیل کابینه برسد بدون اینکه هیچ طرفی موضع خود را تغییر دهد. پیش‌بینی می شود که نمایندگان احزاب «یامینا» و «میرتس» که هر دو از احزاب ائتلاف کابینه کنونی هستند، آراء کمتری برای ورود به کنست کسب کنند.

این نظرسنجی پیش‌بینی کرد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو ۳۶ کرسی خواهد داشت که قوی‌ترین عملکرد آن در هفته‌های اخیر محسوب می‌شود. در مورد حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با ۲۳ نماینده دومین حزب بزرگ خواهد بود.

در این نظرسنجی، حزب راست افراطی «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بسال‌ال اسموتریچ» با ۱۰ کرسی جایگاه سوم را به خود اختصاص خواهد داد. حزب «آبی و سفید» وابسته به «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ۹ کرسی چهارم شد.

این نتایج در حالی از آخرین نظرسنجی انجام‌شده در سرزمین‌های اشغالی حاصل می‌شود که نتانیاهو به عنوان رهبر مخالفان، ماه‌ها سعی داشت تا کابینه «نفتالی بنت» را ساقط و به جای انتظار برای برگزاری انتخابات زودهنگام، یک کابینه جایگزین تشکیل دهد. با تلاش‌های لاپید و هماهنگی‌های حزبی او با بنت، کنست منحل و لاپید نخست‌وزیر پیشبرد امور در تل‌آویو شد.

پیش از این نیز، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه «i۲۴» ضمن اشاره به اینکه انتخابات پیش‌رو تغییری در وضعیت تل‌آویو ایجاد نخواهد کرد، اذعان کرده بود که نتانیاهو باری دیگر نخست‌وزیر نخواهد شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها