سرمایه گذاری اسرائیل برای آموزش زبان فارسی به جوانان صهیونیستی برای جاسوسی از ایران

کد خبر: 1164143

رسانه رژیم صهیونیستی به سرمایه گذاری نهادهای مختلف این رژیم برای آموزش زبان فارسی و فرهنگ و جامعه ایران به جوانان صهیونیستی برای جاسوسی از ایران اشاره کرد.

سرمایه گذاری اسرائیل برای آموزش زبان فارسی به جوانان صهیونیستی برای جاسوسی از ایران

 رسانه رژیم صهیونیستی به سرمایه گذاری نهادهای مختلف این رژیم برای آموزش زبان فارسی و فرهنگ و جامعه ایران به جوانان صهیونیستی برای جاسوسی از ایران اشاره کرد.

یک رسانه رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه در گزارشی اختصاصی به سرمایه گذاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این رژیم برای آموزش زبان فارسی و شناختن فرهنگ  جامعه ایران به نوجوانان و جوانان صهیونیستی برای جاسوسی از ایران اشاره کرد.

«پینی شمیلوویتس» مامور سابق اطلاعاتی دستگاه جاسوسی «شین بت» با ۳۲ ساله سابقه فعالیت در این دستگاه  و موسس برنامه آموزش زبان فارسی در فلسطین اشغالی به وبگاه «972» گفت، این برنامه فرصتی برای دانش آموزان اسرائیلی فراهم می‌کند تا برای خدمت آتی در واحدهای نخبه ارتش آموزش ببینند، اما خود ارتش در برنامه درسی دخیل نیست.

وی تایید کرد که چندین سال است که برنامه‌های مطالعات زبان فارسی در تعدادی از شهرهای فلسطین اشغالی وجود دارد. به گفته شمیلوویتس حدود ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این برنامه در نهایت در واحدهای اطلاعاتی مختلف خدمت می‌کنند.

بر این اساس، این برنامه شامل مطالعاتی در زبان فارسی، مطالعات فرهنگ ایران، خلیج فارس، خاورمیانه گسترده‌تر و اسلام است.

مامور سابق شین بت در بخشی از این گفت‌وگو اظهار داشت: «وقتی می‌خواهم ایران را بشناسم، با جامعه و فرهنگ آشنا می‌شوم. من زبان عامیانه را یاد می‌گیرم. وقتی یک فلسطینی از کلمه «صبر» استفاده می‌کند، نشان‌دهنده مقاومت برابر محاصره است، در فارسی هم همینطور است. جملات، کلماتی وجود دارند که شما باید آنها را بدانید.»

وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به جذب نخبگان نظام  آموزشی رژیم صهیونیستی در این برنامه امنیتی و استخدام محتمل آن‌ها در ارتش به صراحت گفت که اینک چنین برنامه فقط برای ایران وجود دارد، زیرا ایران دشمن بزرگی است.

چندی قبل نیز فیلمی از یک کلاس درس در فلسطین اشغالی، برای تربیت جاسوس‌های فارسی‌زبان منتشر شدکه در آن  دبیرستانی در فلسطین اشغالی با هدف کمک به نهادهای اطلاعاتی اسرائیل، دوره آموزش زبان فارسی دایر کرده است.

مدیر این برنامه ( پینی  شمیلوویتس)   با بیان اینکه ایران یکی از اصلی‌ترین مسائل اسرائیل است، گفت، تل آویو اسر باید افرادی را تربیت کند تا ایران را بشناسند و در این زمینه خبره باشند. برخی از فارغ‌التحصیلان این دوره هم‌‌اکنون در سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل مشغول به خدمت هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها