اخبار ناآرامی ها در عراق | بازگشت آرامش به بغداد | مرزهای عراق به روی زوار ایران باز شد

کد خبر: 1171719

به دنبال سخنرانی مقتدی الصدر که در آن به معترضان ضرب الاجل یک ساعته برای ترک منطقه الخضراء را داده بود، آرامش به بغداد بازگشت.

اخبار ناآرامی ها در عراق |  بازگشت آرامش به بغداد | مرزهای عراق به روی زوار ایران باز شد

به دنبال سخنرانی مقتدی الصدر که در آن به معترضان ضرب الاجل یک ساعته برای ترک منطقه الخضراء را داده بود، آرامش به بغداد بازگشت.

به دنبال سخنرانی مقتدی الصدر که در آن به معترضان ضرب الاجل یک ساعته برای ترک منطقه الخضراء را داده بود، طرفداران وی در حال ترک این منطقه هستند.

تأمین امنیت برای خروج تظاهرات کنندگان از منطقه سبز بغداد

فرمانده علمیات بغداد اعلام کرد که نیروهای تحت امرش اقدام به تأمین امنیت تظاهرات کنندگان برای ترک منطقه سبز بغداد کرده‌اند و عقب نشینی به صورت آرام در حال انجام است.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در نشست خبری در محله «حنانه» نجف اشرف به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند. در پی این اقدام صدر، ممنوعیت آمدوشد در عراق لغو شد.

بغداد و برخی دیگر از مناطق عراق از عصر روز دوشنبه در پی اعلام کنارگیری مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق از همه فعالیت‌های سیاسی شاهد ناآرامی بود و در برخی مناطق این درگیری ها به خشونت کشیده شد.

در پی این اقدام طرفداران صدر، دولت عراق مقررات منع آمدوشد در تمام استان‌های این کشور اعلام کرد.

امتحانات سراسری عراق از فردا از سرگرفته می‌شود

وزارت آموزش و پروزش عراق نیز به دنبال بازگشت آرامش به این کشور و پایان ممنوعیت آمدوشد سرتاسری اعلام کرد که امتحانات سراسری از فردا چهارشنبه از سرگرفته خواهد شد.

این امتحانات دیروز به دلیل اوضاع متشنج در عراق به تعویق افتاد.

 لغو ممنوعیت آمدوشد در عراق/ بازگشایی مرزهای عراق به روی زوار ایرانی

به دنبال سخنرانی مقتدی الصدر که در آن به معترضان ضرب الاجل یک ساعته برای ترک منطقه الخضراء را داده بود، ممنوعیت آمدوشد در عراق برداشته شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در نشست خبری در محله «حنانه» نجف اشرف به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند.

بغداد و برخی دیگر از مناطق عراق از عصر روز دوشنبه در پی اعلام کنارگیری مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق از همه فعالیت‌های سیاسی شاهد ناآرامی است و برخی از هواداران جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی حمله کرده‌اند.

در پی این اقدام طرفداران صدر، دولت عراق مقررات منع آمدوشد در تمام استان‌های این کشور اعلام کرد.

در همین راستا، کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور جلسات خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

مرزهای عراق به روی زوار ایران باز شد

رسانه‌های عراق گزارش دادند که مرزهای عراق به دنبال بازگشت آرامش به این کشور به روی زوار ایرانی باز شده است.

 برآشفته شدن فعالان و رسانه‌های سعودی از بازگشت آرامش به عراق

اعلام لغو مقررات منع آمد و شد در عراق و بازگشت آرامش به این کشور به ویژه بغداد و منطقه امنیتی سبز خشم و آشفتگی فعالان و رسانه‌های سعودی را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این زمینه صفحه یک فعال سعودی در فضای مجازی با عنوان «ابو ثامر» در پی بیانیه مقتدی صدر و بازگشت آرامش به بغداد و مناطق دیگرش خشم خود را با متهم کردن مقتدی صدر به تبعیت از ایران نشان داد.

این در حالی است که رسانه‌های سعودی به ویژه الحدث و العربیه با تمرکز ویژه بر اقدامات برهم زننده امنیت و ثبات در عراق و تمجید و حمایت از این گونه اقدامات تلاش گسترده‌ای برای روشن کردن آتش فتنه مذهبی و درگیری شیعی- شیعی و متهم کردن حشد شعبی به عنوان مهمترین نیروهای مردمی حفظ امنیت به دست داشتن در درگیری با هواداران صدر انجام دادند.

واکنش خشمگینانه سعودی‌ها به بازگشت آرامش بار دیگر از عمق خصومت ورزی و کینه توزی آنها نسبت به ملت عراق پرده برداشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها