عطوان: تهدیدات حزب‌الله سران صهیونیست را به وحشت انداخت

کد خبر: 1171721

عطوان با اشاره به مانورهای رژیم صهیونیستی برای فرار از رویارویی با حزب‌الله تاکید کرد که پرونده مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی به هرکجا که برسد حزب‌الله برنده این پرونده خواهد بود.

 عطوان: تهدیدات حزب‌الله سران صهیونیست را به وحشت انداخت

عطوان با اشاره به مانورهای رژیم صهیونیستی برای فرار از رویارویی با حزب‌الله تاکید کرد که پرونده مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی به هرکجا که برسد حزب‌الله برنده این پرونده خواهد بود.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای‌الیوم و تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در یادداشت جدید خود به تحولات اخیر در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی اشاره کرده و نوشت؛ چند روز بیشتر تا پایان مهلتی که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله برای عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از منطقه دریایی مورد مناقشه و توقف هرگونه عملیات اکتشاف نفت و گاز در این منطقه تعیین کرده، باقی نمانده است.

عطوان افزود، حزب‌الله روز دوشنبه یک ویدئو 22 ثانیه‌ای منتشر کرد که در آن تصویر کشتی یونانی که به منظور استخراج گاز برای اسرائیل در میدان کاریش مامور شده است نشان داده می‌شد. این ویدئو شامل یک تهدید آشکار برای رژیم صهیونیستی بوده و نشان داد که مواضع اسرائیل در تیررس موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار دارد. به نظر می‌رسد که این موضع قوی حزب‌الله فورا تاثیر خود را گذاشت و غرور و استکبار اسرائیل را درهم شکست.

این تحلیلگر عرب زبان در ادامه به گزارش شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد که در آن آمده بود: لبنان و اسرائیل از طریق میانجی آمریکایی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند. همچنین اسرائیل تصمیم گرفته استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به ماه اکتبر موکول کند و این عملیات در ماه سپتامبر انجام نخواهد شد.

عبدالباری عطوان افزود، ما شکی نداریم که رسانه‌های عبری در فریب افکار عمومی و انتشار مطالب گمراه‌کننده تخصص دارند و بعید نمی‌دانیم که اکنون صحبت از به تعویق افتادن استخراج گاز از میدان کاریش در چارچوب نقشه جدید اسرائیل برای خریدن زمان و سست کردن مواضع طرف لبنانی باشد. به ویژه اینکه متحد آمریکاییِ اسرائیل خواهان جنگ میان این رژیم و حزب‌الله در مرحله فعلی نیست و همچنان تلاش دارد لبنان را به سمت عادی سازی با رژیم اشغالگر بکشاند و روی یک سازش سیاسی برای حل بحران کاریش حساب باز کرده است.

در ادامه این یادداشت آمده است، اما کاملا روشن است که تهدیدات حزب‌الله سران صهیونیست را به وحشت انداخت؛ زیرا می‌دانند که سید حسن نصرالله در عملیات آزادسازی همه ثروت‌های گازی و نفتی در آب‌های سرزمینی لبنان چقدر جدی است. پهپادهای حزب‌الله که بر فراز میدان کاریش به پرواز درآمدند ماموریت خود را به بهترین شکل انجام دادند و همه تصاویر مواضع اسرائیل را به پایگاه مورد نظر در جنوب لبنان ارسال کردند.

وی تاکید کرد، می‌بینیم که صهیونیست‌ها حتی تمایلی به آغاز جنگ با گرسنگان محاصره شده در نوار غزه ندارند؛ منطقه‌ای که بیش از 150 مایل مربع مساحت ندارد. علت ترس اسرائیل از جنگ با نوار غزه این است که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دست کم 300 نظامی صهیونیست در این جنگ کشته خواهند شد. بنابراین جنگ با حزب‌الله برای اسرائیل چه شرایطی را رقم می‌زند؟ آن هم درحالی که بیش از 150 هزار موشک دقیق در زرادخانه نظامی حزب‌الله وجود دارد که همه شهرک‌های صهیونیستی را نشانه گرفته است.

عطوان در ادامه به مقاله‌ای اشاره کرد که روزنامه الاخبار چند روز قبل به قلم «ابراهیم امین» سردبیر این روزنامه منتشر و به نقل از یک مقام ارشد حزب‌الله که احتمال دارد شخص سید حسن نصرالله باشد اعلام کرده بود:  اسرائیل که به خاطر چیزهایی که اکنون از سلاح‌های حزب‌الله می‌داند تا این حد نگران و وحشت زده شده است، اگر مورد هدف سلاح‌های سری که اطلاعی از آنها ندارد قرار بگیرد چه واکنشی خواهد داشت؛ سلاح‌هایی که در جنگ بعدی برای اشغالگران غافلگیرکننده خواهد بود.

در ادامه این مقاله تاکید شده است، سامانه تسلیحات لیزری که ارتش اسرائیل برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله روی آنها حساب می‌کند با وجود صرف ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت و توسعه آنها در برابر موشک‌های گروه‌های مقاومت در نوار غزه که چندان هم پیشرفته نیستند شکست خورده و تحقیر شدند. این درحالی است که فناوری موشکی حزب‌الله بسیار پیشرفته بوده و سامانه‌های لیزری جدیدی که قرار است به اختیار ارتش اسرائیل دربیایند را شکست خواهد داد.

عطوان در ادامه یادداشت خود به پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات وین اشاره کرده و گفت، رفتار ایران در این پرونده مقابل اروپا و آمریکا نشان می‌دهند که تهران در موضع قدرت قرار داشته و محور مقاومت آمادگی مقابله با هر سناریویی را دارد. ما بسیار دلمان می‌خواست کاش مذاکره‌کنندگان فلسطینی در توافق «کمپ دیوید» که بعد از دو هفته منقضی شد یا مذاکره‌کنندگان توافق «اسلو» چند هفته توسط مذاکره‌کنندگان ایرانی آموزش می‌دیدند. شاید در این صورت نتیجه برای فلسطینی‌ها متفاوت بود یا بهتر است بگوییم شاید این فاجعه برای ما رخ نمی‌داد.

در پایان این مقاله آمده است، قطعا هر اتفاقی که بیفتد و چه  پرونده مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی از طریق مذاکره حل شود یا جنگ، مقاومت اسلامی در لبنان بزرگترین برنده پرونده کاریش (پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی) خواهد بود. اسرائیل که  از ژوئن 1967 در همه جنگ‌های خود شکست خورده بعد از این هم در هیچ جنگی پیروز نخواهد شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها