هشدار حماس به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید

کد خبر: 1181373

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اظهارات مقامات آمریکایی درخصوص سفر این هیأت به سوریه، این اظهارات را دخالت آشکار در امور داخلی کشور دانست.

هشدار حماس به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، قاسم  اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که سفر هیئت حماس به سوریه را مورد هجمه قرار داده بود، دخالت آشکار در امور داخلی این جنبش و بازتاب ‌دهنده موضع دشمن صهیونیستی دانست.

وی افزود: این اظهارات نشان داد که آمریکا چون رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه تقویت روابط بین جریان‌های مختلف امت اسلامی است و در تلاش برای تعمیق و تداوم اختلافات بین آن‌هاست.

قاسم اظهار کرد: البته این را هم باید گفت که واشنگتن شریک حقیقی جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و امت (اسلامی و عربی) است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از دیدار اخیر بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه با رهبران گروه‌های فلسطینی ادعا کرد: این روابط تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: استقبال رئیس جمهوری سوریه از هیات سیاسی حماس به منافع مردم فلسطین آسیب می‌رساند و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن را تضعیف می‌کند.

رئیس‌جمهوری سوریه چهارشنبه گذشته (۱۹ اکتبر) با یک هیات سیاسی از سران جنبش فلسطینی حماس دیدار کرده و در مورد نتایج مذاکرات سازش میان گروه‌های فلسطینی با آن‌ها گفت‌وگو کرد؛

پس از قطع روابط ۱۱ساله میان حماس و دولت سوریه، این روند با حضور نمایندگان گروه های فلسطینی از جمله جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در سوریه و دیدار آنها با "بشار اسد"  تغییر کرد و فصل جدیدی از روابط میان گروه های فلسطینی و دمشق آغاز شد.

جنبش حماس پس از حدود ۱۱ سال قطع رابطه با دولت سوریه، ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های دولت دمشق از مردم فلسطین و آرمان های آن، به تلاش برای ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

در آن زمان حماس در بیانیه ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد، که این مساله بالاخره دیروز اتفاق افتاد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها