واکنش بایدن به انتخاب سوناک

کد خبر: 1181929

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همکاری این کشور با انگلیس در زمینه جنگ اوکراین با انتخاب نخست وزیر جدید این کشور ادامه می یابد.

واکنش بایدن به انتخاب سوناک

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همکاری این کشور با انگلیس در زمینه جنگ اوکراین با انتخاب نخست وزیر جدید این کشور ادامه می یابد.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس با استقبال رئیس جمهور آمریکا همراه شد.

در حالیکه تغییر پی در پی نخست وزیر در انگلیس از بحران سیاسی در این کشور حکایت دارد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه و به مناسبت انتخاب رسمی «ریشی سوناک» به نخست وزیری انگلیس اعلام کرد: من مشتاقانه منتظر همکاری با سوناک در جهت تقویت همکاری در زمینه مسائل امنیت و رفاه جهانی هستم.

رئیس جمهور آمریکا به رویکرد متحد لندن و واشنگتن برای جنگ افروزی در اوکراین نیز اشاره ای داشت و گفت که دولت وی به همکاری با انگلیس برای تداوم حمایت قوی از اوکراین ادامه می دهد.

ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس پس از ملاقات با «چارلز سوم»، پادشاه این کشور، نخست وزیر انگلیس شد.

سوناک سومین نخست وزیر انگلیس ظرف هفت هفته اخیر محسوب می‌شود. او پس از استعفای لیز تراس، رهبری دولت گرفتار در بحران اقتصادی و سیاسی انگلیس را عهده‌دار شد.

سوناک تازه‌ترین نخست وزیر انگلیس از حزب محافظه‌کار (توریز) محسوب می‌شود./مهر

مکرون نخست‌وزیری سوناک را تبریک گفت

رئیس جمهور فرانسه ضمن تبریک به نخست وزیر جدید انگلیس گفت که به دنبال همکاری با او در خصوص مسئله اوکراین است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به ریشی سوناک برای تصدی پست نخست‌ وزیری انگلیس تبریک گفت و در پیامی توئیتری اضافه کرد که به دنبال همکاری با او در مورد چالش‌های مشترک مانند جنگ در اوکراین است.

به گزارش رویترز، ریشی سوناک امروز عصر در پی دیدار با چارلز سوم، پادشاه انگلیس، رسما نخست وزیر این کشور شد. او سومین کسی است که در دو ماه گذشته به عنوان نخست وزیر انگلیس به کار مشغول خواهد شد. پیش از او، لیز تراس در حاشیه اولین اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا در پراگ با امانوئل مکرون دیدار کرده و بر ارائه حمایت‌های لازم از اوکراین تاکید کرده بود.

سوناک بهار امسال، زمانی که وزیر دارایی بود از انگلیسی‌ها خواسته بود سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که به هر طریقی از پوتین حمایت می‌کنند را متوقف کنند. خبرگزاری بی‌بی‌سی می‌نویسد سیاست انگلیس در قبال اوکراین در دوره نخست‌وزیری سوناک تغییر نخواهد کرد. او پیش از این گفته بود در صورت رسیدن به پست نخست وزیری، تلاش‌ها را مضاعف کرده و حمایت از اوکراین را تقویت خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود حمایت از اوکراین به یک چالش برای سوناک تبدیل شود؛ زیرا با افزایش هزینه‌های زندگی، افکار عمومی نسبت به پرداخت بها برای جنگ اوکراین تغییر کرده است و ممکن است حمایت مالی و دفاعی از اوکراین برای دولت سوناک هزینه‌ساز شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها