استعفای نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک»

کد خبر: 1185186

شبکه تلویزیونی ویون گزارش داد گاوین ویلسون وزیر انگلیسی کابینه ریشی سوناک به اتهام قلدری استعفا کرد.

استعفای نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک»

شبکه تلویزیونی ویون گزارش داد گاوین ویلسون وزیر انگلیسی کابینه ریشی سوناک به اتهام قلدری استعفا کرد.

شبکه تلویزیونی ویون در گزارشی اعلام کرد یک وزیر دولت انگلیس دو هفته پس از حضور در کابینه از سمت خود استعفا کرد. گاوین ویلیامز وزیر دولت انگلیس در پی مطرح شدن ادعاهایی مرتبط با قلدری استعفانامه اش را تقدیم دولت ریشی سوناک، نخست وزیر جدید این کشور کرد.

او در نامه استعفای خود برای ریشی سوناک نوشت تصمیم به کناره گیری از دولت گرفته است تا به صورت کامل بتواند مراحل شکایت را طی کند و از خودش دفاع نماید. ویلیامسون با ادعاهایی در زمینه قلدری در ارتباط با یک ارمند بلندپایه و همچنین ارسال اس ام اس هایی با لحن بد برای یکی از همکارانش در حزب محافظه کار مواجه است.

این وزیر انگلیس همچنین گفت: از فردی که این پیام ها را دریافت کرده عذرخواهی می کند اما از آن زمان به بعد ادعاهای دیگری درباره رفتار و عملکردش در گذشته مطرح شده است.

گاوین ویلیامسون در نامه اش برای نخست وزیر انگلیس همچنین نوشت شیوه مطرح شدن این ادعا‌ها را رد می‌کند. او در عین حال اذعان کرد مطرح کردن این ادعا‌ها سبب انحراف دولت شده است. این نخستین باری نیست که ویلیامسون ۴۶ ساله مجبور به کناره گیری از کابینه می‌شود. او پیشتر توسط بوریس جانسون نخست وزیر پیشین و ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس هم از دولت اخراج شده بود.

شایان ذکر است نخست وزیر جدید انگلیس با مجموعه‌ای از بحران‌های سیاسی و اقتصادی بزرگ مواجه است که به عقیده دیگر احزاب انگلیس برای همراهی مردم نیاز به انتخابات سراسری است.

این احزاب نخست وزیر جدید انگلیس را فاقد مشروعیت دموکراتیک می‌دانند چرا که او با انتخاب مردم تعیین نشده است بلکه حدود دویست نفر از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در مجلس عوام این کشور او را به این سمت برگزیدند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها