بلبشو در کابینه نخست وزیر تازه کار انگلیس

کد خبر: 1185749

کناره گیری اخیر یکی از وزرای کابینه «ریشی سوناک»، نخست وزیر جدید انگلیس به اتهام قلدری و وارد شدن اتهامی مشابه به «دومینیک راب»، معاون نخست وزیر، انتقادها به دولت تازه کار وی را بالا برده است.

بلبشو در کابینه نخست وزیر تازه کار انگلیس

کناره گیری اخیر یکی از وزرای کابینه «ریشی سوناک»، نخست وزیر جدید انگلیس به اتهام قلدری و وارد شدن اتهامی مشابه به «دومینیک راب»، معاون نخست وزیر، انتقادها به دولت تازه کار وی را بالا برده است.

دولت انگلیس بعد از روی کار آمدن "ریشی سوناک" به عنوان نخست وزیر جدید باز هم روی آرامش را نمی بیند.

به نوشته روزنامه "تاگس شاو" آلمان، پس از استعفای یک وزیر در روز چهارشنبه، بار دیگر اتهامات قلدری علیه یکی دیگر از اعضای کابینه سوناک مطرح شد. گفته می شود "دومینیک راب"، وزیر دادگستری و معاون نخست وزیر این کشور هم با کارمندان رفتار تهاجمی داشته است.

به این ترتیب مدت کوتاهی پس از استعفای گاوین ویلیامسون، وزیر دولت انگلیس به دلیل اتهامات قلدری، اتهامات مشابهی علیه دومینیک راب، وزیر دادگستری این کشور هم شکل گرفته است. چندین رسانه انگلیسی گزارش دادند که راب - که معاون نخست وزیر نیز هست - رفتار تهاجمی با کارمندان داشته است.

روزنامه گاردین نوشت، وی پیش از این در اولین دوره مسئولیت خود در دوره بوریس جانسون، نخست وزیر سابق ، "فرهنگ ترس" را در وزارت دادگستری گسترش داده بود. به نوشته این روزنامه انگلیسی هنگامی که این مرد 48 ساله در ماه اکتبر به کار قبلی خود بازگشت، به چندین مقام پیشنهاد شد که به آژانس دیگری نقل مکان کنند.

بر اساس اطلاعات روزنامه «سان»، گفته می شود راب یک بار از عصبانیت گوجه فرنگی را در اتاق کار پرتاب کرده است. البته سخنگوی وزیر این اتهامات را رد کرد.

راب در دوران نخست وزیری جانسون ابتدا به عنوان وزیر خارجه و سپس به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری کار کرده بود. وی یکی از نزدیک ترین متحدان سوناک است و حالا در دوران نخست وزیری وی هم به هر دو پست مهم بازگشته است.. به دلیل این اتفاقات حالا انتقادات از سوناک در حال افزایش است که او کابینه خود را به خوبی پر نکرده است.

حزب اصلی اپوزیسیون کارگر، این اتهامات علیه وزرای کابینه را "عمیقاً نگران کننده" خواند و سوناک را به قضاوت ضعیف و بد متهم کرد. آنجلا راینر، معاون رئیس‌ حزب کارگر گفت: با هر رسوایی جدید و معامله سخیف، بیشتر و بیشتر این مسئله آشکار می‌شود که سوناک یک رهبر ضعیف است که حزب را بر منافع ملی مقدم می‌دارد. وی تاکید کرد که سوناک در حال زیر پا گذاشتن وعده خود مبنی بر صداقت در دولت است.

گاوین ویلیامسون، که به عنوان وزیر دولت در کابینه ریشی سوناک فعالیت می کرد چند روز پیش پس از مطرح شدن اتهامات قلدری علیه وی ازسمت خود کناره گیری کرد.

ویلیامسون که با ادعاهایی مبنی بر ارسال پیام های توهین آمیز به وندی مورتون، مسئول نظم و انظباط پارلمانی حزب محافظه کار موضوع روز شد چندی پیش اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است.

وی نامه استعفای خود را خطاب به سوناک در حساب توئیتر خود منتشر کرد.

وی در نامه استعفای خود تعریف اتهامات علیه خود را رد کرد و در عین حال گفت که این اتهامات باعث انحراف توجه از کار خوب دولت برای مردم بریتانیا است.

ویلیامسون که در دولت های قبلی وزیر آموزش و دفاع نیز بود اولین کسی است که از کابینه سوناک استعفا کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها