روسیه به دنبال اجرای مجدد آموزش نظامی در مدارس

کد خبر: 1186172

روسیه به دنبال اجرای مجدد آموزش نظامی دوران شوروی در مدارس در مواجهه با جنگ اوکراین است.

روسیه به دنبال اجرای مجدد آموزش نظامی در مدارس

روسیه به دنبال اجرای مجدد آموزش نظامی دوران شوروی در مدارس در مواجهه با جنگ اوکراین است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، بر اساس برنامه ریزی دولت مسکو کودکان باید چگونگی سرهم کردن و تیراندازی با کلاشنیکف و همچنین انجام کمک‌های اولیه و چگونگی واکنش به حملات اتمی و شیمیایی را بیاموزند.

گمان می‌رود که مقام‌های روسیه در حال احیای برنامه کمونیستی در واکنش به ناکامی در اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سربازان وظیفه را برای حمله به اوکراین به خدمت گرفته است، اما سربازان ضعیف آموزش دیده نتوانستند جریان نبرد را در اوکراین برای مسکو تغییر دهند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده این کشور در حال برنامه ریزی برای شروع برنامه آموزشی در سپتامبر سال آینده میلادی است و افزود، مسکو گفته که کمتر از ۱۴۰ ساعت در هر سال تحصیلی نباید به آن اختصاص داده شود.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده که این طرح احتمالا برای آماده ساختن دانش‌آموزان با مهارت‌های نظامی با نزدیک شدن به سن خدمت اجباری سربازی و افزایش پذیرش برای بسیج نیروها و خدمت اجباری طراحی شده است.

روسیه تلاش کرد تا این مدل از آموزش را پس از حمله ۲۰۱۴ به کریمه مجدد اجرایی کند اما تاثیر کمی بر کیفیت خدمت اجباری سربازی داشت.

 این اقدام در حالی انجام می‌شود که پوتین پیشنهاد کرده تا پاسپورت شهروندان روس که متولد این کشور نیستند و جنگ اوکراین را به نقد کشیده‌اند، باطل شود.

این متمم علیه اوکراینی‌هایی است که پاسپورت روسیه را در جریان اشغال مسکو به دست آوردند.

اقداماتی که بر اساس این متمم جرم تلقی خواهد شد عبارتند از بی اعتبار کردن ارتش روسیه، انتشار اخبار جعلی و مشارکت در فعالیت‌های یک "سازمان نامطلوب"./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها