مقام آمریکایی: موشک اصابت کرده به لهستان، اوکراینی است

کد خبر: 1186567

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه لهستان در رابطه با حادثه موشکی، ابراز تردید جو بایدن درباره شلیک موشک از روسیه به خاک لهستان و تاکید پنتاگون بر اولویت تامین سیستم دفاع هوایی اوکراین، از جمله مهمترین اخبار پیرامون جنگ اوکراین هستند.

 مقام آمریکایی: موشک اصابت کرده به لهستان، اوکراینی است

رسانه‌های لهستانی روز سه شنبه، اطلاعاتی در خصوص اصابت یک یا دو موشک به یک دستگاه وسیله نقلیه کشاورزی واقع در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین منتشر کردند. دو نفر در این حادثه جان باختند.

در همین راستا، نخست وزیر لهستان نشست اضطراری کمیته شورای وزیران در خصوص مسائل امنیت ملی و دفاع را تشکیل داد.

وزارت امور خارجه لهستان موشک صبح امروز، چهارشنبه اعلام کرد که موشک سقوط کرده در شرق این کشور «تولید روسیه» است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور حملات موشکی به اهدافی در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین انجام ندادند. این وزارتخانه همچنین اطلاعات منتشر شده در رسانه های لهستان و ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات ورشو را به عنوان یک تحریک عمدی با هدف تشدید وخامت اوضاع توصیف کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز درک دقیق اتفاق رخ داده را ضروری دانست. وی در جریان مذاکرات خود با آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان، بر اهمیت اثبات تمام حقایق مربوط به حادثه موشکی در نواحی مرزی این کشور تاکید کرد.

گفته می شود، یک هواپیمای ناتو که بر فراز حریم هوایی لهستان در حال پرواز بود، موشکی اصابت کرده به شرق این کشور را ردیابی کرده و اطلاعات مربوطه به بروکسل ارائه شده است. البته منبع خبری فاش نکرد که چه کسی و از کجا این موشک را شلیک کرده است.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دویست و شصت و هفتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

موشک اصابت کرده به لهستان، اوکراینی است

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که موشک‌های اصابت کرده به خاک لهستان، اوکراینی بوده است نه روسی.

این در حالی است که وزارت خارجه لهستان در بیانیه‌ای موشک‌‌های سقوط کرده در این کشور را روسی دانسته است.

دولت بایدن از کنگره 37 میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین درخواست کرد

خبرگزاری رویترز امروز، چهارشنبه، گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا حدود 37.7 میلیارد دلار از کنگره این کشور برای کمک به اوکراین درخواست کرده است.

در این بیانیه آمده است: بودجه مربوط به اوکراین در طول سال مالی آینده صرف تامین تجهیزات دفاعی، کمک های بشردوستانه و حمایت از امنیت هسته ای این کشور خواهد شد.

سی ان ان: هواپیمای ناتو موشک سقوط کرده در لهستان را ردیابی کرده است

یک هواپیمای ناتو که بر فراز حریم هوایی لهستان در حال پرواز بود، موشکی را که به شرق این کشور اصابت کرد، ردیابی کرده است. شبکه تلویزیونی سی.ان.ان  امروز چهارشنبه، به نقل از یک مقام نظامی ناتو این مسئله را گزارش داده است

این منبع گفت: «اطلاعات بدست آمده توسط رادارهای [موشکی] ناتو و لهستان در این رابطه به ائتلاف ارائه شده است.» وی نگفت چه کسی و از کجا این موشک را شلیک کرده است.

این شبکه تلویزیونی همچنین یادآور شد که هواپیماهای ناتو از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین ، بر روند اوضاع پیرامون آن نظارت منظم داشته اند.

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه لهستان در رابطه با حادثه موشکی

سرگئی آندریف، سفیر روسیه در ورشو در رابطه با حادثه اصابت یک موشک به شرق لهستان به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه لهستان: «در رابطه با این حادثه، ازبیگنوف راوو، وزیر امور خارجه، سفیر فدراسیون روسیه را به وزارت خارجه احضار کرد و خواستار ارائه توضیحات دقیق در این خصوص شد».

پیش از این، روز سه شنبه، 15 نوامبر، رسانه های لهستانی اطلاعاتی در خصوص اصابت یک یا دو موشک به یک دستگاه ماشین کشاورزی واقع در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین منتشر کردند. دو نفر جان باختند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور حملات موشکی به اهدافی در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین انجام نداده و اطلاعات منتشر شده در رسانه های لهستان و ادعاهای مقامات ورشو، عنوان یک تحریک عمدی با هدف تشدید وخامت اوضاع است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها