واکنش دبیرکل ناتو به موشک فرود آمده در لهستان

کد خبر: 1186704

استولتنبرگ: موشک فرود آمده در لهستان احتمالا از پدافند هوایی اوکراین بود استولتنبرگ: موشک فرود آمده در لهستان احتمالا از پدافند هوایی اوکراین بود دبیرکل ناتو در سخنانی گفت که اعضای ناتو بر ادامه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی درباره موشک فرود آمده در لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد. وی افزود: نتایج تحقیقات در این باره را بررسی خواهیم کرد و هیچ شواهدی مبنی بر عمدی بودن این اتفاق وجود ندارد. استولتنبرگ ادامه داد: اعضای ناتو بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید دارند و ما برای تقویت سیستم دفاعی اوکراین و بسیج حمایت‌ها از آن تلاش خواهیم کرد. وی گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو وجود ندارد و ما همیشه برای حمایت از هم پیمانان تلاش کرده‌ایم.

واکنش دبیرکل ناتو به موشک فرود آمده در لهستان

دبیرکل ناتو در سخنانی گفت که اعضای ناتو بر ادامه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرده‌اند.

به نقل از اسکای نیوز عربی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی درباره موشک فرود آمده در لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.

وی افزود: نتایج تحقیقات در این باره را بررسی خواهیم کرد و هیچ شواهدی مبنی بر عمدی بودن این اتفاق وجود ندارد.

استولتنبرگ ادامه داد: اعضای ناتو بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید دارند و ما برای تقویت سیستم دفاعی اوکراین و بسیج حمایت‌ها از آن تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو وجود ندارد و ما همیشه برای حمایت از هم پیمانان تلاش کرده‌ایم./ایسنا

ناتو اعمال منطقه پرواز ممنوع را در بر فراز اوکراین بررسی می‌کند

وزیر امور خارجه فنلاند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، متحدان ناتو اعمال وضعیت پرواز ممنوع را بر فراز اوکراین پس از حمله موشکی به لهستان بررسی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خواستار نشست فوق‌العاده سفرای کشورهای ناتو در بروکسل برای بررسی انفجار ناشی از اصابت موشک به روستای مرزی لهستان با اوکراین شد. فنلاند نیز در این نشست حضور می‌یابد.

"پکا هاویستو"، وزیر خارجه فنلاند گفت: بسته شدن حریم هوایی بر فراز اوکراین قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گزینه‌های مختلفی درباره اینکه چطور از اوکراین می‌توانیم حمایت کنیم، روی میز است.

اوکراین، دولت روسیه را مقصر حمله به سیلوی غلات در لهستان می‌داند که باعث مرگ دو نفر شد. ارتش روسیه اما دست داشتن در این حمله را رد می‌کند.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی درحالیکه منتظر نتایج تحقیقات درباره حمله به لهستان هستند، بسیار محتاطتر رفتار می‌کنند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته که بعید است موشک شلیک شده از سوی روسیه باشد. استرالیا و بلژیک نیز می‌گویند، این انفجار احتمالا از سوی دفاع هوایی اوکراین باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها