ترامپ: آمریکا درحال مرگ است

کد خبر: 1192788

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال طرح اتهامات جنایی علیه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، وی طی پیامی در رسانه اجتماعی خود موسوم به "سوشال تروس" آمریکا را به فردی که به دلیل سرطان درحال مرگ است، تشبیه کرد.

ترامپ: آمریکا درحال مرگ است

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال طرح اتهامات جنایی علیه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، وی طی پیامی در رسانه اجتماعی خود موسوم به "سوشال تروس" آمریکا را به فردی که به دلیل سرطان درحال مرگ است، تشبیه کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "ایندپندنت"، ترامپ در پیام‌های خود گفت: کشور ما دچار مریضی است، درست مانند فردی که براثر سرطان درحال مرگ است.

وی در واکنش به گزارش‌های آمادگی کمیته ۶ ژانویه که در ارتباط با حمله به کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱ تحقیق می‌کند، برای طرح اتهامات جنایی علیه ترامپ گفت: اف بی‌آی فاسد، وزارت دادگستری و اطلاعات که همه عضو حزب دموکرات هستند، سرطان‌های این کشور می‌باشند.

ترامپ ادامه داد: باید با این اراذل و اوباش و ظالمان مسلح برخورد کرد، در غیر این صورت کشور ما که زمانی بزرگ و زیبا بود، خواهد مرد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون ۶ ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در مورد ترغیب وزارت دادگستری به محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای دستکم سه اتهام کیفری «شورش»، «ممانعت از رسیدگی قانونی» و «توطئه برای فریب دولت ایالات متحده» تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کمیسیون ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ - حمله طرفداران ترامپ به کنگره) کنگره آمریکا که قرار است بعداز ظهر دوشنبه بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری کند، منعکس کننده برخی از توصیه‌های یکی از کمیته‌های فرعی این کمیسیون است که بر اساس رای دادگاه، به ایمیل‌های شخصی جان ایستمن، وکیل انتخاباتی ترامپ دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را مورد تحقیق و تفحص قرار داده است.

این کمیته پس از بررسی ایمیل‌های ایستمن به کمیسیون ۶ ژانویه توصیه کرده است که امکان محکومیت کیفری ترامپ به دلیل اتهام‌های متعدد از جمله سه اتهام «شورش»، «ممانعت از رسیدگی قانونی» و «توطئه برای فریب دولت ایالات متحده» دور از دسترس نیست و این کمیسیون باید از وزارت دادگستری بخواهد تا در مورد این سه اتهام کیفری، پیگیری‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

حمله سفید پوستان آمریکایی به کنگره آمریکا در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ که پس از سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داد، هنگامی بود که مرحله پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برگزار شد.

بسیاری از کارشناسان و شخص نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این حمله را یک حمله تروریستی معادل با واقعه یازده سپتامبر توصیف کردند.

ترامپ بر سر این موضوع برای دومین بار در تاریخ آمریکا مورد استیضاح قرارگرفت اما باز وی در این دادگاه تبرئه شد.

همچنین دفتر دادستان کل نیویورک بازجویی از پسران ترامپ را برای مشخص شدن دستکاری در اظهارنامه‌های مالیاتی و حذف بخش‌هایی از صورت‌های مالی استفاده شده برای دریافت وام‌ها را اعلام کرد؛ روندی که می‌تواند بر شانس ترامپ برای حضور در انتخابات۲۰۲۴ تاثیر بگذارد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها