پوتین خواهان پایان جنگ اوکراین شد

کد خبر: 1193933

پوتین می گوید روسیه خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است.

پوتین خواهان پایان جنگ اوکراین شد

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که کشورش خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است و پایان جنگ ناگزیر به یک راه حل دیپلماتیک نیاز دارد.

پوتین این اظهارات را یک روز پس از آن بیان کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در کاخ سفید میزبانی کرد و به او قول داد که حمایت‌های مستمر و بی‌دریغ آمریکا را ادامه دهد.

پوتین گفت: «هدف ما چرخاندن چرخ درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای پایان دادن به این موضوع تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر بهتر باشد.»

پوتین به خبرنگاران گفت: «من بارها گفته‌ام که تشدید خصومت‌ها منجر به خسارات غیرقابل توجیه می‌شود.» وی افزود: «تمام درگیری‌های مسلحانه به نوعی با مذاکره در مسیر دیپلماتیک به پایان می‌رسد. دیر یا زود، هر طرفی که در حال درگیری است، می‌نشیند و توافق می‌کند. هر چه زودتر این درک به مخالفان ما برسد، بهتر است.»

روسیه می‌گوید این اوکراین است که از گفتگو امتناع می‌کند و در مقابل کیف می‌گوید روسیه باید حملات خود را متوقف کند و تمام سرزمین‌هایی را که تصرف کرده است، واگذار کند.

پوتین همچنین اهمیت سامانه پدافند هوایی پاتریوت را که بایدن با ارائه آن به زلنسکی موافقت کرد، نادیده گرفت و گفت روسیه راهی برای مقابله با آن خواهد یافت. او گفت که پاتریوت بسیار قدیمی است و مانند سیستم اس -۳۰۰ روسیه کار نمی‌کند. او گفت: «یک پادزهر همیشه پیدا خواهد شد، بنابراین کسانی که پاتریوت را ارسال می‌کنند، بیهوده این کار را انجام می‌دهند.»

پوتین همچنین گفت که محدودیت قیمتی که کشورهای غربی بر نفت روسیه تحمیل کرده‌اند، با هدف محدود کردن توانایی این کشور برای تأمین مالی جنگ، به اقتصاد روسیه آسیب نمی‌رساند. او گفت که اوایل هفته آینده فرمانی را امضا خواهد کرد تا پاسخ روسیه را درباره محدودیت‌های نفتی مشخص کند.

این در حالی است که همزمان کاخ سفید درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین اعلام کرد: در حال حاضر هیچ مذاکره جدی با پوتین برای پایان دادن به جنگ در اوکراین وجود ندارد. کاخ سفید در ادامه مدعی شد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل مشکلاتی که در استخدام روس‌ها برای جنگ وجود دارد، به یک شرکت نظامی خصوصی روسی روی آورده است. این شرکت نظامی روسیه متحمل خسارات جانی سنگینی شد و هفته گذشته حدود هزار جنگجوی خود را از دست داد. ما اقدامات تنبیهی جدیدی را علیه شرکت امنیتی «واگنر» و شبکه‌های تأمین آن در سراسر جهان انجام خواهیم داد.

در ادامه مواضع کاخ سفید آمده است: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کرملین در قبال جنایات اوکراین پس از جنگ از طریق روند قانونی پاسخگو خواهد بود. هیچکس حق ندارد به ایالات متحده دیکته کند که چه نوع کمک امنیتی به اوکراین ارائه می‌کند. با توجه به فصل زمستان و تغییر تاکتیک نظامی پوتین، اکنون بر تأمین تجهیزات دفاع هوایی اوکراین متمرکز شده‌ایم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها