اخبار جنگ اوکراین | کی یف از غرب درخواست موشک کرد | کشته شدن ۲۰۰ نظامی اوکراینی

کد خبر: 1201565

مشاور رئیس جمهور اوکراین از تلاش این کشور برای حملات موشکی به شبه جزیره کریمه با کمک کشورهای غربی خبر داد.

اخبار جنگ اوکراین | کی یف از غرب درخواست موشک کرد | کشته شدن ۲۰۰ نظامی اوکراینی

مشاور رئیس جمهور اوکراین از تلاش این کشور برای حملات موشکی به شبه جزیره کریمه با کمک کشورهای غربی خبر داد.

 به نقل از اسپوتنیک، مشاور رئیس جمهور اوکراین خواستار تشدید ارسال سلاح های جنگی از سوی کشورهای غربی در بحبوحه جنگ با روسیه شد.

یکی از مشاوران «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که دولت کی یف از کشورهای غربی می‌خواهد موشک‌ها و هواپیماهای جنگی برای بمباران کریمه در اختیارش بگذارند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

آلمان:100 میلیارد یورو هم جبران تسلیحات ارسالی به اوکراین نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، دولت آلمان در میانه جنگ افروزی های خود در اوکراین، که با ارسال مداوم سلاح به این کشور رقم می خورد، به ناتوانی خود در جایگزینی این تسلیحات در ناوگان ارتش خود اذعان کرد.

دولت آلمان، امروز شنبه و در حالیکه پیش از این برلین تصمیم به ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین گرفته است، اعلام کرد که اگر ۱۰۰ میلیارد یورو برای نوسازی ارتش این کشور و نیز جبران تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می شود، تخصیص داده شود، باز هم نمی تواند کمبود تسلیحاتی را پاسخگو باشد.

این اعلان از سوی دولت آلمان در حالی صورت می گیرد که اولاف شولز صدراعظم آلمان به تازگی از تصمیم این کشور برای ارسال چند دستگاه تانک لئوپارد ۲ به اوکراین خبر داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم اعلام کرد که ۳۱ تانک آبرامز به اوکراین تحویل داده خواهد شد. همچنین برخی از کشورهای اروپایی نیز از ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به این کشور خبر داده بودند.

روسیه: حمله موشکی اوکراین به بیمارستان مصداق جنایت جنگی است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با هدف قرار دادن یک بیمارستان، مرتکب جنایت جنگی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در اثر حمله موشکی نظامیان اوکراین به منطقه دونتسک شماری کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در ۲۸ ژانویه، نیروهای اوکراینی یک موشک هیمارس را به بیمارستانی در نووایدار درمنطقه دونتسک پرتاب کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است در نتیجه این حمله ۱۴ تن از بیماران و کادر پزشکی این بیمارستان کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند. کارکنان این بیمارستان در ماه های گذشته، به مردم محلی و پرسنل نظامی کمک رسانی کرده بودند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که حمله عمدی به یک مرکز پزشکی یک جنایت جنگی شدید از سوی کی یف است. کسانی که در پس این حمله قرار دارند شناسایی شده و برای این کار پاسخگو خواهند شد.

فرانسه و ایتالیا، پدافند هوایی پیشرفته به اوکراین می فرستند

بنا به اعلام یک رسانه ایتالیایی، رم و پاریس در تلاشند تا با ارسال یک سامانه پدافند هوایی پیشرفته به اوکراین، به کمک های نظامی خود به این کشور ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای فرانسه و ایتالیا به توافقی در راستای کمک نظامی به اوکراین و به تبع جلوگیری از پایان جنگ در این کشور دست یافتند.

یک روزنامه ایتالیایی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که ایتالیا و فرانسه درخصوص ارسال یک سامانه دفاع هوایی به اوکراین به توافق رسیده اند. بنا به این توافق دو کشور به طور مشترک یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته Samp/T را با حدود ۷۰۰ موشک ضد هوایی Aster-۳۰ در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهند داد.

بنا به برآورد این رسانه ایتالیایی، ارسال این سامانه پدافندی پیشرفته به اوکراین به طور کلی ۸۰۰ میلیون یورو (۸۷۰ میلیون دلار) روی دست فرانسه و ایتالیا خرج خواهد گذاشت.

در بخشی از گزارش این روزنامه ایتالیایی آمده است که این سامانه می تواند طیف کامل تهدیدات هوایی از جمله موشک ها در شعاع ۲۵ کیلومتری (۱۵.۵ مایلی) و همچنین هواپیماها را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری رهگیری و منهدم کند.

در این گزارش آمده است: سامانه پدافندی که ایتالیا و فرانسه برای اوکراین تدارک دیده اند، قادر به رهگیری موشک های بالستیک نیز است.

کشته شدن ۲۰۰ نظامی اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نزدیک به ۲۰۰ نظامی اوکراین در درگیری های میان دو طرف در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام واحدهای متعلق به ارتش اوکراین در جریان درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

«ژنرال ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در تشریح آخرین تحولات میدان نبرد با اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه ۸۶ واحد ارتش اوکراین را در شبانه روز گذشته هدف قرار دادند.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت دفاع روسیه، هواپیماها و نیروهای توپخانه روسیه ۸۶ واحد نظامی اوکراین را در مواضع شلیک هدف قرار دادند.

کوناشنکوف همچنین تاکید کرد که نظامیان روسیه در ۱۲۴ منطقه به نیروها و تجهیزات نظامی اوکراین ضربه وارد کردند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش روسیه سه تیپ از نیروهای اوکراینی را در مسیر کراسنی لیمان با حملات هوایی و توپخانه ای هدف قرار داد. ارتش روسیه بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی را در مسیر کراسنی لیمان هدف قرار داده و کشتند.

بیش از ۹ پهپاد اوکراینی نیز در مناطق دونباس، خارکف و زاپروژیا به دست نیروهای روسی منهدم شدند. نیروهای روسیه همچنین در ادامه حملات موفقیت آمیز خود در مسیرهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا، بیش از ۷۰ نظامی اوکراینی را از بین بردند.

اکثر ایتالیایی ها مخالف جنگ افروزی غرب در اوکراین هستند

اکثر ایتالیایی ها مخالف جنگ افروزی غرب در اوکراین هستند

بیشتر مردم ایتالیا معتقدند که ارسال مداوم سلاح از کشورهای غربی به اوکراین، نتیجه ای جز تشدید تنش ها در این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اکثریت مردم ایتالیا، با ارسال سلاح جنگی از این کشور به مقصد کی یف مخالف هستند.

نتایج یک نظرسنجی تازه، که روز شنبه از سوی یک روزنامه ایتالیایی منتشر شد، نشان میدهد دست کم ۵۸ درصد ایتالیایی ها از تصمیمات دولت های غربی برای ارسال مداوم سلاح به اوکراین رضایت ندارند.

بنا به اعلام این رسانه ایتالیایی، شرکت کنندگان در این نظرسنجی به طور خاص نگران این موضوع هستند که تصمیم اخیر دولت آلمان برای ارسال تانک های لئوپارد و به طور کلی ارسال مداوم سلاح از کشورهای غربی به اوکراین منجر به تشدید درگیری با احتمال دخالت مستقیم ناتو شود.

در این میان تنها ۳۳.۹ درصد از پاسخ دهندگان از ارسال سلاح به اوکراین به عنوان اقدامی مناسب از سوی غرب، حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد حداقل ۶۸.۵ درصد از مردم ایتالیا مخالف ورود ناتو به درگیری در اوکراین بوده و تنها ۱۶.۲ درصد موافق این موضوع هستند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، تقریباً ۳۲.۵ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که توافق آتش بس میان اوکراین و روسیه حاصل خواهد شد. نزدیک به ۲۴.۹ درصد از شرکت کنندگان ایتالیایی این نظرسنجی نیز معتقدند که کمک های نظامی به کی یف به تدریج در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه آمریکا و کشورهای غربی در اوکراین، در تازه‌ترین اقدام قرار است تانک‌های پیشرفته و سلاح‌های سنگین در اختیار ارتش اوکراین قرار گیرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته پیش از تصمیم واشنگتن برای تحویل ۳۱ دستگاه تانک آبرامز به اوکراین خبر داد. انگلیس هم وعده داده تا ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر ۲» به کی‌یف بفرستد. آلمان با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ موافقت کرده و لهستان و سایر کشورهای اروپایی هم قرار است لئوپاردهای خود را به اوکراین بفرستند.

برزیل مهمات تانک‌های «لئوپارد ۱» را به اوکراین نمی‌فروشد

رئیس‌ جمهور برزیل پیشنهاد فروش مهمات تانک به آلمان برای ارسال به اوکراین را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «لولا داسیلو» رئیس‌ جمهور برزیل دیگر مهمات تانک‌ های «لئوپارد ۱» را به آلمان برای استفاده در کشور اوکراین نمی فروشد.

در این باره، ‌روزنامه برزیلی «فولا د سائوپائولو» (Folha de Sao Paulo) اعلام کرد که لولا داسیلوا، پیشنهاد فروش مهمات تانک به آلمان به منظور استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

گزارش های رسانه ای در این باره حاکیست؛ رئیس‌جمهور برزیل هفته گذشته در دیدار با فرماندهان نظامی و «خوزه موسیو» (Jose Mucio) وزیر دفاع این کشور، پیشنهاد آلمان در این‌ باره را رد کرد.

در همین ارتباط، «خولیو سزار د آرودا» فرمانده پیشین ارتش برزیل، «لولا داسیلو» را از پیشنهاد آلمان برای خرید مهمات تانک‌ های لئوپارد ۱ به ارزش حدود ۵ میلیون دلار آگاه کرده بود؛ رئیس‌ جمهور برزیل ابتدا می‌ خواست به شرطی با این معامله تسلیحاتی موافقت کند که برلین تضمین دهد مهمات مذکور را به اوکراین نفرستد، اما در نهایت با این استدلال که این معامله «ارزش تحریک روس‌ها را ندارد»، این پیشنهاد را رد کرد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

 اوکراین: نمی‌توانیم با موشک‌های بالستیک روسیه مقابله کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین گفت که پدافند هوایی این کشور با امکاناتی که در اختیار دارد نمی‌تواند با موشک‌های بالستیک روسیه مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری ایگنات» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین گفت که پدافند هوایی اوکراین قادر به مقابله با موشک‌های بالستیک روسیه با روش‌های که در اختیار دارد، نیست.

وی گفت که تا زمانی که اوکراین سامانه‌های پاتریوت و SAMP/T دریافت نکند، نمی‌تواند موشکهای بالستیک روسیه را سرنگون کند.

این مقام اوکراینی اضافه کرد که کی‌یف نیازمند جت‌های جنگنده و پهپادهای تهاجمی است تا بتواند سکوهای پرتاب موشک را در فاصله‌ای دور از بین ببرد.

ایگنات تاکید کرد: «بهتر است که تسلیحات دوربرد داشته باشیم تا بتوانیم به مواضع دشمنان رسیده و آنها را به صورت مستقیم در محل استقرارشان نابود کنیم».

در حالیکه پدافند هوایی اوکراین از مقابله با موشک‌ها و پهپادهای روسیه عاجز مانده، هلند از اعضای ائتلاف ناتو از ارسال سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» به اوکراین خبر داده است.

«مارک روته» نخست وزیر هلند که برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در آمریکا حضور دارد، گفت که هلند سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد.

روته گفت که در ابتکار عمل آمریکا و آلمان برای ارسال سامانه‌های دفاعی به اوکراین شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که روسیه بارها در مورد ارسال سلاح از سوی غرب و متحدان آمریکا به اوکراین هشدار داده و گفته چنین اقدامی را  مداخله مستقیم آمریکا در جنگ تلقی می‌کند.

چندی قبل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که پاتریوت یک سامانه قدیمی است و مثل سامانه قدرتمند «اس-۳۰۰» کارایی ندارد. وی گفت که ارتش روسیه تمام سامانه‌های پاتریوت ارسالی آمریکا به اوکراین را نابود خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین  به تازگی اظهار داشت  که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.  وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

 14 کشته در حمله اوکراین با موشک‌ «هایمارس» به بیمارستان لوهانسک

منابع خبری از حملات موشکی نیروهای اوکراین به بیمارستانی در «لوهانسک» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری غروب شنبه به وقت تهران از حملات نیروهای اوکراین به یک بیمارستان در منطقه «لوهانسک» خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» در این زمینه گزارش کرد که بیمارستان «نووایدار» با موشک‌های «هایمارس» اهدایی غرب به  نیروهای مسلح اوکراین مورد حمله قرار گرفت.

 به گزارش این منبع خبری، در نتیجه این حمله  ۱۴ نفر کشته و ۲۴ نفر مجروح شدند و ساختمان این بیمارستان تقریبا به طور کامل ویران شده است.

وبگاه  شبکه خبری «زوزدا» نیز نوشت که  وزارت دفاع روسیه اعلام کرده  حمله به مرکز پزشکی  یک جنایت جنگی بزرگ از سوی  اوکراین است و همه عاملان آن  پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود. پیشتر نیز  یک مرکز پزشکی در «دونتسک» زیر آتش شبه نظامیان اوکراینی قرار گرفت و  یکی از گلوله‌ها مستقیما به بخش مراقبت‌های ویژه اصابت کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند ولی تاکنون موفق نبوده‌اند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها