اخبار اوکراین | طفره رفتن «آستین» از ارسال جنگنده به اوکراین | لهستان و اسپانیا سربازان اوکراینی را آموزش می دهند

کد خبر: 1205071

بنا به اعلام وزرای دفاع دو کشور لهستان و اسپانیا، نحوه استفاده از تانک های لئوپارد ۲ به سربازان اوکراینی آموزش داده می شود.

اخبار اوکراین | طفره رفتن «آستین» از ارسال جنگنده به اوکراین | لهستان و اسپانیا سربازان اوکراینی را آموزش می دهند

بنا به اعلام وزرای دفاع دو کشور لهستان و اسپانیا، نحوه استفاده از تانک های لئوپارد ۲ به سربازان اوکراینی آموزش داده می شود.

به نقل از رویترز، اقدامات جنگ طلبانه کشورهای اروپایی در اوکراین با ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به این کشور ادامه دارد.

در این راستا، وزیر دفاع لهستان امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین در ماه مارس تانک های لئوپارد ۲ را از لهستان دریافت خواهد کرد.

بنا به گفته وزیر دفاع لهستان، این کشور از اوایل فوریه آموزش سربازان اوکراینی برای استفاده از تانک های لئوپارد ۲ را آغاز کرده است.

اسپانیا نیز همسو با دیگر کشورهای غربی سعی در ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین را دارد. وزیر دفاع اسپانیا امروز سه شنبه اعلام کرد که مادرید آموزش سربازان اوکراینی را برای استفاده تانک های لئوپارد ۲ را ظرف دو هفته آتی آغاز خواهد کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است./مهر

اوکراین درباره سرقت مواد رادیواکتیو توسط روسیه صحنه سازی می کند

وزارت دفاع روسیه می گوید اوکراین قصد دارد تا ادعای سرقت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای چرونوبیل توسط ارتش روسیه را مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از تلاش اوکراین برای طرح ادعای سرقت مواد رادیواکتیو علیه مسکو خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که کی یف در تلاش است تا شواهد جعلی دال بر دزدی ادعایی مواد رادیواکتیو از سوی ارتش روسیه از نیروگاه هسته ای چرنوبیل را تهیه کند.

ستاد مشترک هماهنگی واکنش بشردوستانه روسیه امروز اعلام کرد که در این اقدام ضد روسی متخصصان نروژی، سرویس‌های ویژه اوکراین را همراهی می کنند تا دستور العمل هایی درباره وجود آلودگی رادیواکتیو در منطقه ایجاد کنند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که در حال حاضر، کارشناسان نروژی در مناطق مجاور بزرگراه کی‌یف-پریپیات، و نیز در شهرک های بوچا، گوستومل و ایرپین، در حال بررسی نمونه خاک این منطقه هستند تا بر مبانی آن دستورالعمل های جعلی را در مورد وجود «آلودگی مواد رادیواکتیو» ادعایی در این مناطق را با نمایندگان دولت اوکراین تنظیم کنند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

چراغ سبز آمریکا به عقب نشینی اوکراین از باخموت

دولت آمریکا اعلام کرد که اوکراین خود باید درباره عقب نشینی از منطقه باخموت در جمهوری دونتسک تصمیم گیری نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید تلویحاً به اوکراین برای عقب نشینی از باخموت چراغ سبز نشان داد.

در حالیکه نیروهای ارتش اوکراین این روزها برای کنترل منطقه باخموت در جمهوری دونتسک با دشواری مواجهه هستند، کاخ سفید امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا احتمال عقب نشینی نیروهای اوکراینی از باخموت، جمهوری دونتسک (اوکراین سابق) را رد نمی‌کند.

در بیانیه کاخ سفید اعلام شده است که تصمیم گیری نهایی در خصوص عقب نشینی از باخموت بر عهده کی یف است.

روز گذشته نیز نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است که تصمیم دیروز (دوشنبه) کی‌یف مبنی بر ممنوعیت دسترسی غیرنظامیان و داوطلبان به شهر آرتیومفسک که در اوکراین «باخموت» نامیده می‌شود، می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج نیروهای اوکراین از این شهر کلیدی باشد.

ارسال جنگنده به اوکراین در هاله ابهام/ «آستین» طفره رفت

وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع ناتو از اشاره به موضوع ارسال جنگنده های این کشور به اوکراین پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه استریپس، وزیر دفاع آمریکا از اظهارنظر در خصوص ارسال جنگنده های ساخت این کشور به اوکراین طفره رفت.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، که در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو حضور دارد، امروز سه شنبه اعلام کرد در حال حاضر نمی تواند درباره ارسال جنگنده به اوکراین اظهارنظر کند.

وزیر دفاع آمریکا که در جریان نشست امروز ناتو در کنار «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین قرار داشت، در آغاز این مذاکرات هیچ اشاره ای به ارسال جنگنده های آمریکایی به اوکراین نکرد.

آستین تنها به ذکر این موضوع اکتفا کرد که اعضای ناتو هنوز کارهای بیشتری با هم دارند و باید تمرکز خود را بیشتر کنند.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که نشست امروز وزرای دفاع ناتو در یک برهه حساس زمانی برگزار شده است.

پیش از این، «آندره دودا» رئیس جمهور لهستان گفت که ارسال جنگنده‌های اف - ۱۶ به اوکراین تصمیم سختی خواهد بود و اقدامات این چنینی نیازمند اجماع کشورهای عضو ناتو است که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها