بایدن درباره بالون چینی مجبور به سخنرانی می شود

کد خبر: 1205470

رئیس جمهور آمریکا احتمالاً امروز مجبور به سخنرانی درباره نفوذ اشیا ناشناس به حریم این کشور خواهد بود.

بایدن درباره بالون چینی مجبور به سخنرانی می شود

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا «هیل»، رئیس جمهور آمریکا بنا دارد درباره نفوذ بالون چینی به حریم هوایی این کشور سخنرانی کند.

دو منبع آگاه می گویند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، که این روزها به واسطه نفوذ بالون چینی به خاک آمریکا تحت فشار است، قصد دارد روز پنجشنبه در این باره به ایراد سخنرانی بپردازد. بایدن علاوه بر یک بالون چینی باید درباره سه شی دیگر که ازسوی جنگنده‌های آمریکایی ساقط شدند، نیزاظهارنظر کند.

منابع آگاه از موضوع، که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند زمان سخنرانی بایدن روز پنجشنبه خواهد بود. این در حالی است که بنا به نوشته رویترز، بایدن ۸۰ ساله صبح امروز قرار است در بیمارستان والتر رید تحت معاینه پزشکی قرار گیرد.

رئیس جمهور آمریکا این روزها از سوی قانونگذاران این کشور تحت فشار قرار گرفته است تا درباره حضور پیاپی اشیاء ناشناس در آسمان این کشور اظهارنظر کند.

بایدن تاکنون از اظهارنظر علنی در این باره، که موید یک خلا امنیتی بزرگ برای این کشور است، طفره رفته است و این موضوع را به مقامات کاخ سفید واگذار کرده است.

آمریکا پیش از این اعلام کرد که چین از این بالون چینی برای اهداف جاسوسی استفاده کرده است، این در حالی است که پکن آن را تنها یک بالون هواشناسی می داند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها