سخنرانی بایدن در کنگره انتخاباتی بود؟

کد خبر: 1203942

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به دومین سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور اظهار کرد: بایدن در این سخنرانی سالانه به مانند روسای جمهور پیشین آمریکا بیشتر صحبت‌هایش متمرکز بر مسائل داخلی این کشور بود.

سخنرانی بایدن در کنگره انتخاباتی بود؟

امیر علی ابوالفتح در ارزیابی‌اش از دومین سخنرانی بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور افزود: بطور معمول روسای جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره تلاش می‌کنند که گزارشی از عملکرد یک ساله خود در حوزه سیاست داخلی و خارجی ارائه کنند مثلا بگویند در سال گذشته چه اقداماتی انجام داده‌اند و این اقدامات چه دستاوردهایی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر برای جامعه آمریکا مهم است مسائلی مانند مالیات، خشونت، نحوه برخورد پلیس با شهروندان، افزایش اشتغال، نحوه برخورد با مهاجران غیر قانونی، سیاست‌های پولی این کشور و مسئله امنیت از جمله تامین امنیت مرزهاست، ادامه داد: بخش عمده‌ای از صحبت‌های بایدن نیز در همین چارچوب بود و در ادامه برخی از مسائل مهم سیاست خارجی این کشور را نیز تشریح کرد و در همین چارچوب به موضوع اوکراین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بایدن در سخنرانی سالانه خود همچون ماه‌های گذشته اعلام کرد که آمریکا در کنار اوکراین خواهد ایستاد، افزود: یکی دیگر از مسائل مهم دیگری که در عرصه سیاست خارجی بایدن در سخنرانی سالیانه خود به آن اشاره کرد بحث روابط چین و آمریکا بود. با توجه به اینکه پرواز بالون چین در آسمان آمریکا در روزهای اخیر به یک موضوع جنجالی و مهم در آمریکا و رسانه‌های این کشور تبدیل شده است.

این کارشناس ارشد مسائل آمریکا همچنین با بیان اینکه بایدن در این سخنرانی همچون روسای جمهور پیشین آمریکا در بخشی از سخنان خود به این موضوع پرداخت که قرار است در آینده چه کاری بکند و برنامه‌ها و ریل گذاری‌های دولت آمریکا در یک سال آینده چگونه خواهد بود افزود: در همین ارتباط بایدن به تشریح سیاست‌های درمانی و همچنین مالیاتی آمریکا در طی سال آینده پرداخت.

ابوالفتح با اشاره به واکنش‌های صورت گرفته در کنگره آمریکا نسبت به سخنرانی بایدن گفت: در جریان این سخنرانی دموکرات‌ها چندین بار با کف زدن‌های مکرر بایدن را مورد حمایت قرار دادند و حزب رقیب نیز در چند مورد با هو کردن اقدام به مخالفت با بخشی از سخنان بایدن کرد و بعد از پایان سخنرانی بایدن نیز شاهد برخی از اظهارات انتقادآمیز جمهوری خواهان کنگره در مورد این سخنرانی بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند سخنرانی اخیر بایدن در کنگره به نوعی رنگ و بوی انتخاباتی نیز داشته است خاطرنشان کرد: بطور معمول این سخنرانی‌ها با توجه به اینکه به نوعی شاهد ارائه عملکرد از سوی روسای جمهور هستیم اثرگذاری انتخاباتی نیز دارد و می‌تواند بر رای دهندگان خاکستری که تعصبات حزبی ندارند تاثیرگذار باشد. رای دهندگانی که بر اساس عملکردها قضاوت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بعد از پایان سخنرانی شاهد نوع واکنش نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه به اظهارات بایدن در کنگره در شبکه‌های اجتماعی بودیم، تصریح کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد چهره‌های شاخص دموکرات از این سخنرانی حمایت کردند و چهره‌های شاخص جمهوری خواه از جمله رئیس مجلس نمایندگان انتقاداتی را به این سخنرانی مطرح کردند.

وی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها در آمریکا چک لیست‌هایی دارند و احتمالا در یکی دو روز آینده شاهد این خواهیم بود که این رسانه‌ها عملکرد واقعی بایدن را با توجه به نوع سخنرانی‌اش مورد ارزیابی قرار می‌دهند که او در چه مواردی در ارتباط با نوع عملکردش حقیقت را گفته و در چه مواردی از بیان حقیقت خودداری کرده و واقعیت را نگفته است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها