پوتین: روسیه در حال جنگ با مردم اوکراین نیست

کد خبر: 1206349

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه نخبگان غربی این واقعیت را پنهان نمی کنند که هدف آنها "از بین بردن روسیه" است، تاکید کرد که هرچه تسلیحات دوربردتری به اوکراین ارسال شود، طرف روسی مجبور خواهد شد تا نیروهای اوکراینی را بیشتر از مرزهای خود دور کند.

پوتین: روسیه در حال جنگ با مردم اوکراین نیست

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه نخبگان غربی این واقعیت را پنهان نمی کنند که هدف آنها "از بین بردن روسیه" است، تاکید کرد که هرچه تسلیحات دوربردتری به اوکراین ارسال شود، طرف روسی مجبور خواهد شد تا نیروهای اوکراینی را بیشتر از مرزهای خود دور کند.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز،سه شنبه در سخنرانی سالانه خود برای مجمع فدرال (نشستی با حضور کلیه نمایندگان پارلمان روسیه و مقامات ارگانهای دولتی) تاکید کرد که هرچه تسلیحات دوربرد بیشتری به اوکراین ارسال شود، روسیه مجبور خواهد شد تا نیروهای اوکراینی را از مرزهای خود بیشتر دور سازد.

پوتین گفت: یک وضعیت باید برای همه روشن شود، هرچه سامانه‌های دوربرد بیشتری از سوی غرب به اوکراین فرستاده، ما مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم. و این طبیعی است، چرا که موجودیت روسیه در معرض خطر قرار گرفته است.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال یادآور شد: «نمایندگان نخبگان غربی این واقعیت را پنهان نمی کنند که هدف آنها "از بین بردن روسیه" است. در این راستا قصد دارند یک درگیری محلی را به یک رویارویی جهانی تبدیل کنند. آنها همچنین نمی توانند متوجه شوند که شکست دادن روسیه در میدان جنگ غیرممکن است، بنابراین آنها حملات اطلاعاتی تهاجمی بیشتری را علیه ما انجام می دهند. و قبل از همه، جوانان به عنوان هدف انتخاب می شوند <...> آنها همچنین به فرهنگ ما، کلیسای ارتدکس روسیه و سایر سازمان های مذهبی سنتی کشورمان حمله می کنند.»

وی در عین حال تاکید کرد که روسیه اهداف غرب را درک می کند و به آن پاسخ خواهد داد. وی گفت: «میلیون‌ها نفر در غرب می‌دانند که به سمت یک فاجعه معنوی واقعی سوق داده می‌شوند، ظاهراً نخبگان غربی عقل خود را از دست می‌دهند و هیچ درمانی هم وجود ندارد. اما اینها مشکلات آنهاست، همانطور که گفتم ما موظفیم از فرزندان خود محافظت کنیم و این کار را انجام خواهیم داد، ما از فرزندان خود در برابر انحطاط و  فساد اخلاقی و معنوی غرب محافظت خواهیم کرد.»

سطح تجهیزات مدرن نیروهای بازدارنده هسته‌ای 90 درصد است

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع فدرال اعلام کرد که سطح تجهیز نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه به جدیدترین سیستم‌ها 90 درصد است. ولادیمیر پوتین گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که گام‌های بعدی ما برای تقویت ارتش و ناوگان دریایی، توسعه فعلی و آینده نیروهای مسلح باید بر اساس تجربه واقعی رزمی به‌دست‌آمده در طول عملیات نظامی ویژه باشد. این تجربه برای ما بسیار اهمیت دارد، شاید بتوان گفت، ارزشی برای آن نمی توان تعیین کرد. به عنوان مثال، سطح تجهیز نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه به جدیدترین سیستم‌ها بیش از 91 درصد، و دقیقاً به 91.3 درصد رسیده است.»

وی تاکید کرد: «روسیه باید در تمامی واحدهای نیروهای مسلح به چنین سطح کیفیتی بالایی دست یابد. ما به طور فعال پیشرفته ترین فناوری ها را طراحی خواهیم کرد که افزایش توان بالقوه کی‌یفی ارتش و ناوگان دریایی را تضمین می کند. ما چنین پیشرفت هایی داریم، نمونه‌هایی از سلاح ها و تجهیزات روسی وجود داردکه  بسیاری از آنها از نظر خصوصیات به طور قابل توجهی برتر از نمونه های خارجی خود هستند.»

روسیه در حال جنگ با مردم اوکراین نیست

پوتین تاکید کرد که روسیه با مردم اوکراین که خود گروگان اهداف غرب هستند، در جنگ نیست. رئیس جمهوری روسیه گفت: «ما با مردم اوکراین در جنگ نیستیم، من قبلاً بارها در مورد این موضوع صحبت کرده ام، آنها، خود مردم اوکراین، گروگان سیاست مقامات کی‌یف و اربابان غربی آنها شده‌اند، که در واقع این کشور را از لحاظ سیاسی، از نظر نظامی، اقتصادی به اشغال خود درآورده اند.»

به گفته پوتین، هدف کشورهای غربی هدایت تجاوز و هرج و مرج به سمت شرق و جنگ افروزی نیابتی در اروپا برای حذف رقبای خود است. وی ادامه داد: هیچ کس به فکر مردم نیست، آنها را برای کشته شدن آماده کرده و در نهایت به گوشت دم توپ تبدیل می کنند و این مسئله بسیار دردناک است، ولی یک واقعیت است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: «غرب در دهه‌های اخیر صنعت اوکراین را نابود کرده، منابع طبیعی آن را غارت کرده و تخریب اجتماعی، افزایش بی اندازه فقر و نابرابری نتیجه طبیعی چنین سیاستی شده است. مسئولیت برانگیختن درگیری نظامی در اوکراین، تشدید و افزایش تعداد قربانیان آن کاملاً بر عهده نخبگان غربی و البته رژیم اوکراین است که مردم اساساً برای آن بیگانه هستند. دولت اوکراین در خدمت منافع ملی نیست، بلکه در خدمت منافع کشورهای ثالث است. غرب فقط از اوکراین به عنوان یک وسیله برای کتک زدن روسیه و به عنوان یک میدان تمرین استفاده می کند.»

غرب 60 میلیارد دلار به کشورهای فقیر و 150 میلیارد دلار برای تسلیح کی‌یف اختصاص داده

ولادیمیر پوتین یادآور شد که کشورهای غربی حدود 60 میلیارد دلار برای کمک به فقیرترین کشورهای جهان اختصاص دادند، در حالیکه 150 میلیارد دلار برای مسلح کردن ارتش اوکراین هزینه کردند. وی با اشاره به این ارقام این سئوال را مطرح کرد:  «پس این همه بحث در مورد مبارزه با فقر، در مورد توسعه پایدار، در مورد محیط زیست کجاست؟ کجا رفت؟»

وی با اشاره به اینکه در کنفرانس مونیخ اتهامات بی پایانی علیه روسیه مطرح شد تا توجهات را از آنچه غرب جمعی انجام داده، منحرف سازند، گفت: «در طول دهه‌های گذشته کل مناطق جهان در هرج و مرج فرو رفته‌اند و آنها جن را از بطری خارج کردند. به گفته خود کارشناسان آمریکایی، در نتیجه جنگ ها (می خواهم توجه شما را به این موضوع جلب کنم که ما به این ارقام نرسیدیم، خود آنها اعلام کردند) ... در نتیجه جنگ هایی که ایالات متحده در سراسر جهان به راه انداخته، تقریباً 900 هزار نفر پس از سال 2001 کشته شده و بیش از 38 میلیون نفر آواره شدند. اکنون آنها به سادگی می خواهند همه اینها را از حافظه بشر پاک کنند، وانمود می کنند که هیچ اتفاقی نیفتاده است، اما هیچ کس در جهان این واقعیات را فراموش نکرده و نخواهد کرد. البته هیچیک آنها خسارات انسانی و فاجعه رخ داده را در نظر نمی گیرند، زیرا تریلیون ها دلار در خطر است که فرصتی برای ادامه غارت از همه، پنهان شدن در پشت کلمات دموکراسی و آزادی، القای ارزش های نئولیبرالی است که ماهیت اصلی آنها خودکامگی و توتالیتار هستند.

پوتین هدف از تحریم‌های ضد روسیه را رنج دادن مردم روسیه نامید

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از پیام خود برای مجمع فدرال تاکید کرد که تحریم های ضد روسی تنها یک وسیله است و هدف آنها باعث رنج بردن شهروندان روسیه است. ولادیمیر پوتین گفت: «تحریم‌های ضد روسیه تنها یک وسیله است، اما هدف، همانطور که خود رهبران غربی هم اعلام می‌کنند، و این یک نقل قول مستقیم آنهاست - «بگذارید مردم روسیه متحمل رنج شوند». چنین افراد به ظاهر انسان دوستی می‌خواهند مردم ا را در رنج و سختی باشند و از این طریق جامعه ما را از درون بی‌ثبات کنند. ولی محاسبات آنها محقق نشده است.»

به گفته وی، اقتصاد و سیستم مدیریت روسیه بسیار قوی تر از آن چیزی است که غرب تصور می کرد. رئیس جمهور تاکید کرد: «به لطف همکاری مشترک دولت، پارلمان، بانک مرکزی، نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون و البته جامعه تجاری، گروه های کارگری و ...، ثبات وضعیت اقتصادی کشور ما تضمین شده است.در نتیجه این موفقیت حاصل شده تا از شهروندان روسیه دفاع کنیم، موقیعیت های شغلی حفظ شود و از کمبود در بازار، از جمله کالاهای ضروری جلوگیری شود.»

او همچنین یادآور شد که برای روسیه یک رکود جدی اقتصادی را پیش بینی کرده بودند. با این حال، در پایان سال 2022، تولید ناخالص داخلی کشور تنها 2.1 درصد کاهش یافت. پوتین تاکید کرد که اقتصاد و سیستم حکومتی روسیه بسیار قوی تر از آن چیزی بود که غرب تصور می کرد و علیرغم هرگونه فشار و تهدیدات خارجی، با اطمینان امنیت و منافع روسیه تضمین شده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین با قدردانی از شجاعت و از خود گذشتگی نیروهای مسلح این کشور شرکت کننده در عملیات نظامی در اوکراین، دستوراتی برای تامین نیازهای  نظامیان در حال خدمت و حمایت کامل از خانواده های آنها داد.

روسیه از عضویت در معاهده استارت خارج می‌شود

رئیس جمهور روسیه با اعلام خروج روسیه از عضویت در معاهده استارت گفت که این پیمان در رابطه با کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها