هشدار ترامپ به سیاست‌های بایدن در قبال اوکراین

کد خبر: 1206354

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد سیاست‌های بایدن در قبال اوکراین ممکن است منجر به جنگ جهانی سوم شود.

هشدار ترامپ به سیاست‌های بایدن در قبال اوکراین

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا امروز در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال هشدار داد سیاست های بایدن در قبال اوکراین ممکن است منجر به جنگ جهانی سوم شود.

وی افزود: اگر شما حرکات و تصمیمات اتخاذ شده توسط بایدن در مورد اوکراین را مشاهده و بررسی کنید، در می یابید که او به شکلی منظم و سازمان یافته اما شاید ناآگاهانه، به زودی ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق خواهد داد. این اقدام چقدر دیوانه وار است.

ترامپ روز دوشنبه در یک سخنرانی در جمع گروهی از طرفدارانش در فلوریدا تاکید کرد اگر بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای یافتن یک راه حل سریع در مورد اوضاع در اوکراین، تماس خواهد گرفت.

وی افزود: من به شما تضمین می دهم  می توانم این کار را در عرض 24 ساعت انجام دهم.

در همین حال دونالد ترامپ پیشتر در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود در نیوهمپشایر گفت: ما در مرز جنگ جهانی سوم هستیم و جو بایدن ما را به سمت این جنگ پیش برده است. جنگی که هیچ کس درباره آن نمی داند. ترامپ تصریح کرد من اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شوم، صلح را با قدرت بر می گردانم، طوری که هرگز پیش از آن اتفاق نیافتاده است.

وی تاکید کرد جمهوری خواهان معتقدند اگر او در سال 2020 به سمت ریاست جمهوی می رسید، جنگ بین روسیه و اوکراین هرگز اتفاق نمی افتاد. و حالا او می خواهد به صلح دست یابد.

ترامپ پیشتر نیز در تروث‌سوشیال نوشته بود: «اول تانک عرضه می‌شود و بعد سلاح‌های هسته‌ای. همین الان به این جنگ دیوانه‌وار خاتمه دهید. این کار بسیار آسانی است.»

او در یک مطلب دیگر مدعی شد که با 24 ساعت مذاکره می‌تواند این جنگ را به پایان برساند. او نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ روسیه/اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد اما حتی همین حالا هم اگر رئیس‌جمهور باشم می‌توانم ظرف 24 ساعت با مذاکره این جنگ وحشتناک که با سرعت فزاینده‌ای در حال تشدید است را به پایان برسانم.»

این در حالی است که دونالد ترامپ در 15 نوامبر سال گذشته به طور رسمی برای انتخابات 2024 اعلام آمادگی کرد.

در حال حاضر به جز ترامپ، «نیکی هیلی» نیز به طور رسمی برای این انتخابات اعلام آمادگی کرده و گمانه زنی هایی نیز درباره حضور «ران دیسانتیس» فرماندار فعلی فلوریدا برای شرکت در انتخابات وجود دارد.

براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی رویترز و ایپسوس، بیش از نیمی از دموکرات ها از نامزدی دوباره بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 حمایت نمی کنند.

این میزان کم حمایت از بایدن باعث می شود که جایگاه او در میان دموکرات ها پائین تر از جایگاه ترامپ نزد جمهوری خواهان باشد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری، با 31 درصد دومین کاندید مورد حمایت جمهوری خواهان است. همچنین «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور سابق و «نیکی هیلی»، فرماندار سابق کارولینای جنوبی در رده‌های بعدی حزب جمهوری‌خواه هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در حزب دموکرات، برنی سندرز، سناتور ورمونت، هریس معاون رئیس‌جمهور و پیت بوتیگیگ، وزیر حمل‌ونقل، به ترتیب 13، 12 و 10 درصد آرا را پس از بایدن بدست آورده‌اند.

جو بایدن هنوز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام نکرده است، اما در حال حاضر انتظار می رود که او در انتخابات مقدماتی دموکرات ها برای انتخابات 2024 شرکت کند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها