اعلان جنگ رسمی ترامپ به جمهوری‌خواهان!

کد خبر: 1204436

آنچه این روزها ترامپ را آزار می دهد، نظرسنجی های درون حزبی جمهوریخواهان است. نظرسنجی هایی که نشان می دهد رئیس جمهور سابق آمریکا در مقابل رقیب بالقوه خود یعنی ران دیسانتیس شانس زیادی برای پیروزی و راهیابی به دورنهایی ندارد!

اعلان جنگ رسمی ترامپ به جمهوری‌خواهان!

به گزارش سایت فردا، به نقل از بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبارزات سیاسی خود را علیه ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا - رقیب بالقوه خود برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 - تشدید کرد و اظهار داشت که رهبر ایالت سان شاین( کنایه از ایالت فلوریدا ) هرگز قدرت رقابت با وی را ندارد و او ( ترامپ) درنهایت قدرت خود رادر نظرسنجی های ایالتی و عمومی تثبیت خواهد کرد. پس از اینکه ترامپ در نوامبر گذشته سومین نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد، برخی از جمهوریخواهان نسبت به توانایی وی برای پیروزی در انتخابات ابراز تردید کردند.در هر حال، شکست نامزدهای مورد حمایت ترامپ در ایالاتی مانند جورجیا، پنسیلوانیا، نیوهمشایر و آریزونا جای تردیدی را در خصوص عدم محبوبیت رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا در بین برخی رای دهندگان جمهوریخواه باقی نگذاشته است. اما ترامپ با وجود همه این تردیدها، بار دیگر به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 پا گذاشته و مدعی غلبه بر تمامی موانع موجود است، مانند ادعایی که در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 کرده بود!

fdsdd

آنچه این روزها ترامپ را آزار می دهد، نظرسنجی های درون حزبی جمهوریخواهان است. نظرسنجی هایی که نشان می دهد رئیس جمهور سابق آمریکا در مقابل رقیب بالقوه خود یعنی "ران دیسانتیس" ، شانس زیادی برای پیروزی و راهیابی به دورنهایی ندارد! نکته بسیار مهم و قابل تامل، شکست وی از دیسانتیس در نظرسنجی های داخلی دوایالت نیوهمشایر و کارولینای جنوبی می باشد! فراموش نکنیم که این دو ایالت، نقش به سزایی در تعیین نامزد نهایی جمهوریخواهان خواهند داشت زیرا در زمره نخستین ایالاتی هستند که رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان در آنها برگزار می شود. اگر ترامپ در هر دوایالت به دیسانتیس بازی را ببازد،موج حمایت از دیسانتیس در برابر ترامپ متوجه دیگر ایالات خواهد شد .در این صورت، ترامپ دو راه بیشتر پیش رونخواهد داشت:پذیرش شکست در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان و کناره گیری به سود دیسانتیس یا حضور در انتخابات به عنوان نامزدی مستقل !

تحقق گزینه نخست با توجه به روحیات خاص رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ناممکن به نظر می رسد زیرا ترامپ هرگز زیر بار ائتلاف با دیسانتیس ( آن هم در مقامی پایین تر از وی ) نخواهد رفت. اما در صورتی که ترامپ در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان شکست بخورد، شاید  گزینه دوم را انتخاب خواهد کند! در این صورت ، ترامپ تبدیل به عامل شکست قطعی جمهوریخواهان در انتخابات 2024 خواهد شد زیرا آرای برخی جمهوریخواهان به سبد رای وی هدایت خواهد شد و همین مسئله، موجبات شکست کلی جمهوریخواهان در برابر دموکراتها را فراهم خواهد ساخت، حتی اگر بایدن با نازل ترین محبوبیت در نظرسنجی ها وارد این رقابتها شود!

ترامپ اکنون حملات خود را بیش از آنکه متوجه بایدن و دموکراتها کند، دیسانتیس را هدف قرار داده است.وی( ترامپ) در یکی از عجیب ترین انتقادات خود، دیسانتیس را متهم به اتخاذ رویکرد دوگانه در قبال تزریق  واکسن کوید -19 در دوران ریاست جمهوری خود کرده است! لازم به ذکر است که بسیاری از جمهوریخواهان از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده اند و نسبت به واکسن دید مثبتی ندارند. از سوی دیگر، ترامپ در خصوص کاندیداتوری احتمالی دیسانتیس در انتخابات ریاست جمهوری 2024می گوید:

"اگر او بخواهد واقعا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، فرد بی وفا و وقیحی است! من کسی بودم که در سال 2018 میلادی، وی را به عنوان فرماندار فلوریدا انتخاب کردم و در حزب جمهوریخواه برای او لابی صورت دادم."

هفته گذشته، نظرسنجی مرکز نظرسنجی دانشگاه نیوهمپشایر نشان داد که دیسانتیس 12 امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است و 46 درصد یا اندکی کمتر از نیمی از کل پاسخ دهندگان حزب جمهوری خواه اظهار داشتند که می خواهند رئیس جمهور سابق را دوباره در سال آینده ( 2024) در رقابتهای انتخاباتی ببینند. قطعا این نظرسنجی ها، وسوسه های دیسانتیس برای حضوردر رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آتی را دوچندان ساخته است....

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها