محاسبات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

تکیه سیاستمدار جنجالی بر لشگر 33 درصدی

کد خبر: 1205576

درتفسیر نظرسنجی‌ها وتحقیقات میدانی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 2024میلادی، ما با مولفه ای تحت عنوان «آرای قطعی» مواجه هستیم.

تکیه سیاستمدار جنجالی بر لشگر 33 درصدی

گروه سیاست سایت فردا/ ترجمه شده از «هیل»: نظرسنجی های جدید در آمریکا نشان می دهد که ترامپ تا حدودی توانسته است ناکامی اخیر خود در انتخابات میاندوره ای کنگره را جبران کرده و فاصله خود را در نظرسنجی های داخلی حزب جمهوریخواه با دی سانتیس فرماندار فلوریدا کاهش دهد. بر اساس یک نظرسنجی جدید، ترامپ رئیس جمهور سابق و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدادر میان رای دهندگان حزب جمهوری خواه به عنوان گزینه اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 حزب جمهوری خواه برابر هستند.نظرسنجی دانشگاه مونموث نشان داد که یک سوم از رای دهندگان جمهوری خواه ترامپ را که کمپین انتخاباتی خود را در ماه نوامبر آغاز کرد، به عنوان برترین گزینه ریاست جمهوری خود دیدند و یک سوم دیگر از دیسانتیس که هنوز رسماً نامزدی خود را اعلام نکرده است، حمایت می کنند.

نمودار

به عبارت بهتر، ترامپ و دی سانتیس اکنون هر دو ازحمایت 33 درصدی رای دهندگان جمهوریخواهان برخوردار هستندو در عین حال، تلاش می کنند قشر خاکستری باقیمانده را به سوی خود جذب کنند.مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق تنها ۲ درصد و نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل تنها یک درصد از آرای طرفداران حزب جمهوریخواه را در این نظرسنجی به خود اختصاص دادند. ترامپ در نظرسنجی مشابهی که در ماه دسامبر انجام شد، شکاف خود را بادی سانتیس کاهش داد، یعنی زمانی که دی سانتیس 39 درصد آرا و ترامپ 26 درصد آرای طرفداران حزب جمهوریخواه را به خود اختصاص دادند. اگرچه سایه دی سانتیس کماکان برسرترامپ درنظرسنجی ها سنگینی می کند، اما روند نظرسنجی ها نشان می دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا در حال کاهش معنادار اختلاف آرای خود با فرماندار فلوریداست. یکی از فاکتورها و مولفه هایی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 بر روی آن تکیه کرده است، مربوط به پایگاه ثابت وی در نزد رای دهندگان آمریکایی است.

 

 

نظرسنجی Economist-YouGov که اخیرا منتشر شد نشان داد که اگرچه بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان از نامزدی مجدد ترامپ (54 درصد) حمایت می‌کنند، اما کمتر از نیمی از آنها( 41 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه)  در واقع رئیس‌جمهور سابق را به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی در مقابل دی سانتیس فرماندار فلوریدا  ترجیح می‌دهند .بنابراین، اصلی ترین دغدغه رئیس جمهور سابق آمریکا در برهه کنونی، عبور از منازعات داخلی حزب جمهوریخواه است.

درتفسیر نظرسنجی ها وتحقیقات میدانی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 2024میلادی، ما با مولفه ای تحت عنوان "آرای قطعی"مواجه هستیم.رئیس جمهور سابق آمریکا تنهاسیاستمداری است که"بیشترین آرای مثبت و منفی قطعی"را در نزد رای دهندگان آمریکایی دارد! 36 درصد از آمریکایی ها به صورت قطعی با انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهورمخالف هستند و نسبت به وی و سیاستهایش احساس تنفر می کنند.درمقابل، وی 17 درصد طرفدار قاطع و 26 درصد طرفدار نسبی دارد که با تجمیع آنها، می توان از لشگر 33 درصدی ثابت ترامپ در ایالات متحده آمریکا سخن به میان آوریم. در این میان، ترامپ به وضوح می داندکه باید بر روی 31 درصد آرای باقیمانده (آرای خاکستری) در آمریکا جهت پیروزی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری 2026 سرمایه گذاری کند.اودرانتخابات ریاست جمهوری2020 عملا نتوانست چنین اقدامی صورت دهد زیرا در محاسبات اولیه اش، آرای قطعی خود در انتخابات را بیشتر از 33 درصد ( حدود 44 درصد) برآورد کرده بود.همین خطای محاسباتی سبب شد تا او در ایالاتی مانند آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، مییشیگان و نوادا در برابر جوبایدن ودموکراتها زمینگیر شود.اکنون ، ترامپ هدفگذاری خود را معطوف به آرای طیف خاکستری یا همان رای دهندگان مستقل در ایالات متحده کرده است.اما آیا سران حزب جمهوریخواه  و دی سانتیس رقیب بالقوه وی در انتخابات درون حزبی، اجازه و قدرت چنین مانوری را به رئیس جمهور جنجالی سابق این کشور خواهند داد؟!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها