وانگ یی به دیدار پوتین رفت

کد خبر: 1206600

پوتین در دیدار با وانگ یی تاکید کرد: روابط روسیه و چین طبق برنامه‌ریزی در حال توسعه و رسیدن به نقاط عطف جدید است.

وانگ یی به دیدار پوتین رفت

پوتین در دیدار با وانگ یی تاکید کرد: روابط روسیه و چین طبق برنامه‌ریزی در حال توسعه و رسیدن به نقاط عطف جدید است.

به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در کاخ کرملین میزبان وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بود.  او بهترین آرزوهای خود را به شی جینپینگ، رئیس جمهور چین ابلاغ کرد.

پوتین گفت: اول از همه، مایلم از این فرصت استفاده کنم و در ابتدای گفتگو، بهترین آرزوهای خود را به دوستمان، رئیس جمهور جمهوری خلق چین، رفیق شی جینپینگ، برسانم.

پوتین به وانگ یی گفت: همکاری میان روسیه و چین برای تثبیت اوضاع بین‌المللی بسیار مهم است. می‌خواهم بگویم که روابط روسیه و چین همانطور که در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده بودیم در حال توسعه است. همه چیز در حال پیشرفت و تکامل است. ما به نقاط عطف جدیدی می‌رسیم.

وی همچنین از تدارک مسکو-پکن برای سفر شی جینپینگ به روسیه خبر داد که می‌تواند تاکیدی بر توسعه روابط دوجانبه باشد. او گفت: روسیه منتظر سفر شی جینپینگ است که انگیزه بیشتری به توسعه روابط بین دو کشور خواهد داد. ما قبلاً در این مورد توافق کرده بودیم. ما درک می‌کنیم که یک دستور کار سیاسی داخلی وجود دارد. اما ما از این واقعیت پیش می‌رویم همانطور که همه مسائل مربوط به این دستور کار حل شده است.

وی افزود: این امر به توسعه روابط ما انگیزه بیشتری می‌دهد.

رهبر روسیه همچنین گفت که حجم تجارت بین روسیه و چین تا قبل از سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

پوتین گفت: ما هدف خود را برای رسیدن به ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ تعیین کرده‌ایم.

وانگ یی نیز همچنین سلام صمیمانه و بهترین آرزوها را از سوی شی به پوتین منتقل کرد. وانگ گفت: اجازه دهید سلام و آرزوهای صمیمانه رئیس جمهور شی جینپینگ را به شما منتقل کنم.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت نیز از طرف روسیه در این نشست شرکت دارند.

 پوتین در دیدار با وانگ یی: همکاری روسیه و چین برای ثبات بین‌المللی ضروری است

ولادیمیر پوتین با مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین در مسکو دیدار کرد و گفت منتظر سفر رئیس‌جمهور شی به روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه (۲۲ فوریه) با وانگ یی مقام بلندپایه حزب حاکم چین دیدار کرد.

به گزارش راشا تودی، پوتین در دیدار با مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین گفت روابط روسیه و چین طبق برنامه‌ریزی در حال توسعه است و به نقاط عطف جدیدی رسیده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت حجم تجارت سالانه روسیه و چین می‌تواند به ۲۰۰ میلیارد دلار قبل از سال ۲۰۲۴ برسد. پوتین همچنین از پکن «برای همکاری مشترک در حوزه روابط بین‌المللی که اکنون پیچیده است، تشکر کرد».

وی تاکید کرد همکاری روسیه و چین برای ایجاد ثبات در وضعیت کنونی بین‌المللی ضروری است. پوتین در ادامه گفت منتظر سفر رئیس‌جمهور شی به روسیه است و برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه مشتاق است.

روزنامه روسی «کامرسانت» دوشنبه (۲۰ فوریه، اول اسفند) گزارش داد که وانگ یی مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین بعد از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد مسکو شد.

گزارش شده بود وانگ که پیش از این سمت وزارت خارجه چین را برعهده داشت، احتمالا برای گفت‌وگو درباره طرح صلح احتمالی در اوکراین و تقویت نقش پکن در یافتن راهکاری برای پایان دادن به این جنگ به مسکو رفته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، او طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن مقصر دانستن آمریکا در نقض استانداردهای بین‌المللی با رفتاری هیجانی و عصبی، خواستار گفت‌وگو و تفکر خونسردانه کشورهای اروپایی برای پایان جنگ اوکراین شد.

پیش‌تر همچنین دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بروکسل مدعی شد وانگ یی نکات کلیدی طرح صلح جمهوری خلق چین را با طرف اوکراینی به اشتراک گذاشته و کی‌یف قصد دارد طرح پکن را مطالعه و نتیجه‌گیری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها