مخالفت «بایدن» با ارسال جنگنده‌ اف ۱۶ به اوکراین

کد خبر: 1207498

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر درخواست اوکراین برای جت‌های جنگنده اف ۱۶ را قبول ندارد و این درخواست را رد می‌کند.

مخالفت «بایدن» با ارسال جنگنده‌ اف ۱۶ به اوکراین

 مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: بایدن در زمان حاضر با ارسال جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین مخالف است.

به گزارش اسپوتنیک، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی گفت: «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده در زمان حاضر درخواست اوکراین برای جت‌های جنگنده اف16 را قبول ندارد و این درخواست را رد می‌کند.

سالیوان در مورد احتمال ارائه جت جنگنده اف16 به کی‌یف در آینده به سی‌ان‌ان گفت: «اف16 یک موضوع مربوط به آینده است و به همین دلیل است که رئیس جمهور بایدن تأکید دارد که در زمان حاضر تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین موضوعیتی ندارد.»

پیشتر نیز جو بایدن گفته بود که امکان ارائه جنگنده اف16 از سوی آمریکا به اوکراین «در زمان حاضر» وجود ندارد،

این در حالی است که ماه گذشته «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحویل جت‌های جنگنده اف16 به کی‌یف است. آن‌گونه که اسپوتنیک گزارش داده است، کولبا این ادعا را در گفت‌وگویی مطرح کرده بود.

کولبا پیشتر نیز در ماه مارس، در جریان دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفته بود که اوکراین بیشترین نیاز به تحویل هواپیماهای نظامی و تجهیزات دفاع موشکی را دارد.

کمتر از یک ماه پیش نیز، "اورسولا فون‌درلاین"، رئیس کمیسیون اروپا، در کنفرانس اهداکنندگان به اوکراین در پاریس، اعلام کرد: «اتحادیه اروپا از سال 2014 به اوکراین 90 میلیارد یورو کمک مالی کرده است، ضمن اینکه ما به توافق رسیدیم که در سال 2023 نیز 18 میلیارد یوروی دیگر به اوکراین اختصاص دهیم، یعنی 1.5 میلیارد یورو در ماه.»

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها