سوریه: اظهارات بلینکن بیشتر به توهم نزدیک است تا واقعیت

کد خبر: 1209495

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که اظهارات وزیر خارجه آمریکا در تاریخ ۶/۳/۲۰۲۳ به توهم و بی‌مسئولیتی نزدیکتر است تا منطق و واقعیت؛ چرا که در آن حقایق اوضاع به شکل وارونه منعکس شده است.

 سوریه: اظهارات بلینکن بیشتر به توهم  نزدیک است تا واقعیت

 وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از عناصر تروریستی در سوریه اعلام کرد که بدون کمک مالی، حمایت و تسلیحات ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن، گروه‌های تروریستی مسلح نمی‌توانستند علیه مردم سوریه قتل عام کنند و زیرساخت‌ها و تمدن آنها را نابود کنند.

وزارتخانه یاد شده افزود: وزیر خارجه آمریکا یا هیچ یک از اسلاف او نمی‌توانند دستان آغشته به خون سوری‌هایی که در جبل الثرده استان دیروز کشته شدند و یا تخریب شهر الرقه را بشویند. آنها همچنان در حال غارت ثروت‌های نفتی و کشاورزی سوریه هستند.

در این بیانیه آمده است: اشاره وزیر خارجه آمریکا به ادامه حمایت واشنگتن از گروه‌ها و شبه‌نظامیان مسلح در سوریه، گواه روشنی بر پافشاری دولت‌های مختلف آمریکا برای ریختن خون ملت سوریه طی دوازده سال گذشته است.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود اعلام کرد که امپراتوری‌های بی‌عدالتی، ظالمانه، ویرانگری و استکبار فروپاشیده است و سوریه معتقد نیست که حال و آینده این سیاست‌ها به نتیجه دیگری منجر شود. سوریه آرزوی جهانی چند قطبی را دارد که در آن امنیت، ثبات و عزت برای همگان حاکم باشد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها