پوتین: روسیه برای موجودیت خود با اوکراین می‌جنگد

کد خبر: 1210623

رئیس جمهور روسیه با بیان ایستادگی روسیه برابر تحریم‌های غرب گفت، روسیه برای موجودیت خود با اوکراین می‌جنگد.

 پوتین: روسیه برای موجودیت خود با اوکراین می‌جنگد

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه با تاکید بر ایستادگی روسیه برابر غرب گفت، موجودیت روسیه به عنوان یک کشور از جانب اوکراین تحت خطر بوده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی در جمع کارکنان کارخانه صنایع هوایی در «بوریاتیام» در ۴۴۰۰ کیلومتری «مسکو» گفت که غرب در تلاش است روسیه را متلاشی کند.

وی توضیح داد: «این صرفا یک وظیفه ژئوپلیتیکی نیست، بلکه وظیفه بقای روسیه و توسعه آینده  و فرزندان کشور است.»

پوتین در ادامه غرب را به استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ علیه روسیه و تحمیل «شکست راهبردی» متهم کرد.

پوتین در زمینه تاثیر تحریم‌های غرب بر روسیه گفت، در سال گذشته که غرب موج‌ بی‌سابقه‌ای از  تحریم‌ها را اعمال کرد نگران اقتصاد بود، اما وضعیت اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار است. رئیس جمهور روسیه گفت که دشمن تصور می‌کرد روسیه در دو یا سه هفته و نهایتا یک ماه سقوط خواهد کرد.

پوتین اظهار داشت، دشمن انتظار داشت کارخانه‌ها متوقف شوند، نظام مالی سقوط کند، بیکاری افزایش یابد، معترضان به خیابان‌ها بریزند و روسیه از درون سقوط کند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «این اتفاق رخ نداد. برای بسیاری از ما و حتی بیشتر از آن برای کشورهای غربی مشخص شد که پایه‌های اساسی ثبات روسیه بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که آن‌ها فکر می‌کنند.»

رئیس‌جمهور روسیه در روزهای گذشته نیز گفت، علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

رئیس‌ جمهور روسیه در دیدار با «هرمان گرف» رئیس «اسبربانک» بزرگترین بانک در روسیه گفت: «به لطف اقدامات حرفه‌ای بخش بانکی، سازمان‌های دولتی و تلاش‌های بانک مرکزی، ما توانستیم بر همه مشکلات غلبه کنیم»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها