کرملین: آلمان نقش فعالی در جنگ اوکراین ایفا می‌کند

کد خبر: 1212114

سخنگوی کرملین ضمن ابراز تأسف نسبت به عدم حمایت سازمان ملل از قطعنامه پیشنهادی علیه خرابکاری در نورد استریم، گفت که آلمان با تأمین تسلیحات برای اوکراین، نقش فعالی در این جنگ ایفا می‌کند.

کرملین: آلمان نقش فعالی در جنگ اوکراین ایفا می‌کند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) از انفعال سازمان ملل درخصوص خرابکاری برخی کشورها در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۱» انتقاد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «روسیه از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در حمایت نکردن از قطعنامه برای تحقیقات بین‌المللی در مورد خرابکاری در نورد استریم متاسف است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه همگان باید خواستار شناسایی و افشای عاملان خرابکاری در نورد استریم باشند، تاکید کرد: «روسیه به تلاش خود برای شناسایی عاملان آن ادامه خواهد داد».

سخنگوی کرملین ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره حمایت نظامی از اوکراین، اظهار داشت: «آلمان نقش فعالی در تامین تسلیحات به اوکراین و افزایش مستقیم و غیرمستقیم سطح مشارکت خود در جنگ دارد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه روابط بین روسیه و آلمان می‌تواند بهتر از وضعیت کنونی باشد، تصریح کرد: «اما عرضه تسلیحات از سوی برلین به کی‌یف، نویدبخش [بهبود روابط] نیست».

وی روز گذشته نیز با بیان اینکه کشورهای غربی و سرویس‌های امنیتی آنها در خرابکاری نورد استریم دست داشتند، گفت احتمال درخواست مسکو برای دریافت غرامت وجود دارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها