شرط دمشق برای توافق با آنکارا

کد خبر: 1213184

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی در نشست چهارجانبه وزیران خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه در مسکو، برای توافق با آنکار شرط گذاشت.

شرط دمشق برای توافق با آنکارا

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی در نشست چهارجانبه وزیران خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه در مسکو، برای توافق با آنکار شرط گذاشت.

به نقل از روسیاالیوم، ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی در نشست چهارجانبه وزیران خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه در مسکو گفت: اعلام خروج رسمی نیروهای ترکیه از سوریه و آغاز عقب نشینی دروازه از سرگیری رایزنی میان طرفین است.

وی افزود: بازگشت اوضاع در شمال شرق و شمال غرب سوریه به قبل، شرایطی را طلب می‌کند که حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند و این با عقب نشینی نیروهایی است که غیرقانونی در سوریه حضور دارند و نیز با مبارزه با تروریسم و بسط سلطه دولت بر همه اراضی سوریه میسر خواهد شد.

سوسان بر ضرورت پایان حضور غیرقانونی ترکیه در اراضی سوریه و عدم دخالت در امور داخل آن و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی افزود: هر خطر تروریستی از حیث عملی و قانونی، همکاری و هماهنگی با دولت را علیه این خطر طلب می‌کند و سوریه آمادگی خود را برای این همکاری در راستای احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی خود اعلام داشته است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تاکنون نشانه‌های مثبتی درباره خروج نیروهای ترکیه از سوریه یا درباره مبارزه با تروریسم و غلبه بر آن در شمال غرب سوریه به ویژه منطقه ادلب مشاهده نکرده‌ایم.

رئیس هیئت سوری در مذاکرات چهارجانبه مسکو تاکید کرد: سوریه با روی باز با تلاش‌های دوستان روسی و ایرانی برای از سرگیری ارتباط میان سوریه و ترکیه برخورد و از این تلاش‌ها استقبال می‌کند، اما رسیدن به این هدف شرایطی را طلب می‌کند که باید مهیا باشد.

وی افزود: سوریه در معرض جنگ تروریستی بی سابقه با برنامه ریزی و حمایت کامل و نامحدود از سوی برخی کشورهای غربی، منطقه‌ای و عربی قرار گرفت و تروریست‌های خارجی از بیش از صد کشور طبق گزارش سازمان ملل به سوریه آمدند و متأسفانه از طریق کشورهای همسایه آمدند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها