ماکرون مصوبه جنجالی را امضا کرد

کد خبر: 1215190

بلافاصله پس از تصویب طرح اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه توسط شورای قانون اساسی، امانوئل ماکرون بدون توجه به اعتراضات مردمی آن را امضا و به قانون تبدیل کرد.

 ماکرون مصوبه جنجالی را امضا کرد

 علیرغم اعتراضات گسترده به طرحهای اقتصادی دولت پاریس طی ماههای گذشته، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مصوبه افزایش سن بازنشستگی را فورا امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

امضای این طرح در شرایطی صورت گرفته که بدون رای نهایی پارلمان از سوی شورای قانون اساسی فرانسه در روز جمعه مورد تصویب قرار گرفته بود.

به دنبال تصویب این طرح در شورای قانون اساسی فرانسه در روز جمعه، تجمعات اعتراضی گسترده‌ای در خیابانهای پاریس و سایر شهرهای دیگر فرانسه برگزار شد که به درگیری شدید و زد و خورد میان پلیس فرانسه و معترضان نیز کشیده شد. در شهر رن معترضان یک ایستگاه پلیس را به آتش کشیدند و در پاریس معترضان سطل‌های زباله را در خیابانها آتش زدند.

طبق این قانون، سن بازنشستگی به تدریج از 62 به 64 سال افزایش خواهد یافت.

به دنبال تصویب این طرح، اتحادیه‌های کارگری روز جمعه از دولت فرانسه خواستند تا علی‌رغم چراغ سبز شورای قانون اساسی، این قانون را امضا نکند اما ماکرون امروز شنبه آن را بدون توجه به درخواستهای مردمی و اتحادیه‌های کارگری امضا کرد. اتحادیه‌های کارگری همچنین از کارگران خواستند که خود را برای راهپیمایی و تظاهرات در روز اول ماه مه آماده کنند.

دولت فرانسه قصد دارد از روز اول سپتامبر 2023 این قانون را اجرایی کند.

خبرگزاری فرانسه نوشته محبوبیت ماکرون در هفته‌های گذشته در نظرسنجی‌ها به طرز بی‌سابقه‌ای افت کرده و بسیاری از رأی‌دهندگان فرانسوی از اینکه او بدون رأی‌گیری در پارلمان این طرح را برای تبدیل شدن به قانون پیش برده عصبانی هستند.

«فرانسوا رافین» از نمایندگان چپ گرای پارلمان فرانسه، دولت را متهم کرد که این طرح را مانند دزدها و در نیمه شب اعلام کرده است.

پیش از این برخی از احزاب فرانسوی طرح پیشنهاد همه پرسی را برای تصویب اصلاحات مورد نظر ارائه کرده بودند که توسط شورای قانون اساسی رد شده بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها