ماکرون: متحد بودن آمریکا به معنی بنده بودن نیست

کد خبر: 1214771

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که متحد آمریکا بودن به معنی بنده بودن نیست.

 ماکرون: متحد بودن آمریکا به معنی بنده بودن نیست

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که متحد آمریکا بودن به معنی بنده بودن نیست.

ماکرون امروز چهارشنبه در جریان سفر خود به هلند با اشاره تلویحی به ایالات متحده گفت: متحد بودن به معنی بنده بودن نیست. به این معنی نیست که ما حق فکر کردن برای خودمان را نداریم.

رئیس جمهور فرانسه پس از اظهارات جنجالی که در مورد خودمختاری اروپا و موضع گیری نسبت به تایوان داشت، در یک کنفرانس خبری در آمستردام افزود: فرانسه طرفدار وضع موجود تایوان است و به دنبال راه حل صلح آمیز برای این شرایط (تنش آمریکا و چین بر سر تایوان) است.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز با لحنی توهین آمیز رفتار ماکرون در دیدارش با شی جی پینگ رئیس جمهوری چین در پکن را چاپلوسانه و متملقانه توصیف کرد.

وی در اولین حضور خود در یک رسانه جریان اصلی پس از محاکمه‌اش در نیویورک گفت: ماکرون که دوست من هم است، با چین تمام کرده و فرانسه در حال حرکت به سمت این کشور است.

ماکرون پس از سفر به چین با اظهار نظرهای جنجالی در مورد اینکه اروپا نباید خود را متصل به سیاست خارجی آمریکا کند، ولوله‌ای را در غرب ایجاد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که کشورهای اروپایی نباید در رقابت شدید بین آمریکا و چین بر سر تایوان گرفتار شوند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین معتقد است که اروپا گرفتار بحران‌هایی شده که متعلق به آن نیست و مانع از ایجاد خودمختاری راهبردی اتحادیه اروپا می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها