نگرانی تل‌آویو از نزدیکی عربستان به ایران و یمن

کد خبر: 1216114

مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توافق از سرگیری روابط ایران و عربستان را یک دستاورد دیپلماتیک برای تهران و به معنای گشودن جبهه جدیدی علیه تل آویو دانست.

نگرانی تل‌آویو از نزدیکی عربستان به ایران و یمن

مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توافق از سرگیری روابط ایران و عربستان را یک دستاورد دیپلماتیک برای تهران و  به معنای گشودن جبهه جدیدی علیه تل آویو دانست.

یک پژوهشگر مرکز پژوهش های امنیتی رژیم صهیونیستی در تحلیل خود از توافق ایران و عربستان گفت که توافق ایران و عربستان، موفقیت و پیروزی جدیدی برای ایران است که به موفقیت‌های این کشور افزوده شد.

«یهوشع کلسکی» اضافه کرد: هنگام تحلیل پیامدهای توافق عربستان و ایران برای اسرائیل، نباید از جنبش انصارالله به عنوان هم پیمان ایران و حزب الله که آمریکا و اسرائیل را دشمن می داند، غافل شد.

این مسئول سابق نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه این تحلیل خود که در راستای هراس‌افکنی در منطقه از نزدیکی روابط عربستان و ایران منتشر شده است، افزود: «انصارالله امروز با در اختیار داشتن امکانات جنگی و فناوری های کنترل پیشرفته می تواند هر هدفی را در عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس منهدم کند و این امکانات شامل موشک های زمین به زمین متحرک با بردهای ۵۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر، موشک های ضد زره، هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای هجومی است».

این پژوهشگر صهیونیست تصریح کرد: «انصارالله هم پیمان راهبردی ایران است و در شرایط خاصی به اسرائیل حمله خواهد کرد و این ترس بجا است که آن ها ممکن است با تشویق ایران، حملات خود را متوجه اسرائیل کنند».

کلسکی تصریح کرد: «پاسخ ایران به هدف قرار گرفتن اهداف ایرانی در سوریه و عراق ممکن است از طریق حمله به بندر ایلات و مناطق اطراف آن، تاسیسات نفتی، فرودگاه ها یا حمله به کشتی ها در دریای سرخ برای وارد کردن ضربه ای کاری به خطوط بازرگانی اسرائیل با هند و کشورهای شرق دور انجام شود».

وی به نقل از یک منبع دیپلماتیک یمنی گفت: «نزدیکی عربستان و انصارالله ممکن است به هدف قرارگرفتن کشتی های اسرائیلی توسط حوثی ها در مسیر شرق آسیا منجر شود».

این پژوهشگر اسرائیلی گفت: «عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله پیشتر اسرائیل را تهدید کرده است و این یکی از خطرهای تهدید کننده اسرائیل از وضعیت موجود است».

کلسکی افزود: «اسرائیل باید براساس تحولات صورت گرفته، برای مقابله با تهدیدهایی که ممکن است در پی از سرگیری روابط عربستان و ایران برای آن ایجاد شود فکری کند».

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی نیمه اسفند ۱۴۰۱ با هدف پیگیری توافقات سفر بهمن ماه آیت‌الله رئیسی به پکن، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌ و فصل نهایی موضوعات دوجانبه با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، بیانیه سه‌جانبه‌ای برای «حل و فصل اختلافات»، «پای‌بندی به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و اصول و رویه‌های بین‌المللی» به امضای «شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها