کی‌یف نگران نتیجه انتخابات آمریکا

کد خبر: 1218528

وزیر خارجه اوکراین ضمن ابراز امیدواری به تأثیر نگذاشتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی حمایت از کی‌یف، مدعی شد که ارائه جنگنده در گام بعدی این کمک‌ها خواهد بود.

کی‌یف نگران نتیجه انتخابات آمریکا

«دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) ابراز امیدواری کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روی حمایت‌های نظامی و مالی این کشور از کی‌یف تأثیری نگذارد.

کولبا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «رادا» مدعی شد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر به بروز بحران در روابط واشنگتن و کی‌یف نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «من انتظار ندارم که هیچ بحران رادیکالی در روابط ایالات متحده و اوکراین در پی نتایج انتخابات ریاست جمهوری [آمریکا] ایجاد شود».

وزیر خارجه اوکراین با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تاکنون کارهای زیادی برای کی‌یف انجام داده، ادعا کرد که ارائه جنگنده‌های «اف-۱۶» به کشورش در گام بعدی حمایت‌ها قرار دارد.

زیاده‌خواهی‌های مقامات اوکراینی و توقعات بالای آنها از تمام کشورها جهت حمایت از کی‌یف برای جنگ با روسیه در حالی است که روز گذشته «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه کی‌یف در جایگاهی نیست که بوداپست را به «رفتار نامناسب» در ناتو متهم کند، گفت که مردم کشورش همین الان نیز بیش از حد بهای جنگ اوکراین را پرداخته‌اند./فارس

کولبا: اوکراین جنگنده اف-۱۶ دریافت می‌کند

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد این کشور دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ از غرب را نهایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه اوکراین از تداوم کمک‎‌های جنگ افروزانه غرب به این کشور خبر داد.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که این کشور به زودی جت‌های جنگنده اف -۱۶ را از سوی متحدان غربی خود دریافت خواهد کرد.

وزیر خارجه اوکراین با تاکید بر این ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ به این کشور نهایی شده است، افزود که در این میان تنها مسئله زمان (ارسال این جنگنده‌ها) مطرح است.

کولبا در ادامه مدعی شد که سرعت ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ از سوی متحدان غربی به کی‌یف، احتمالاً به نتایج ضد حمله ادعایی اوکراین علیه روسیه بستگی خواهد داشت.

این در حالی است که پیشتر یک روزنامه انگلیسی به نقل از یک نظامی ارتش اوکراین نوشت که وی بر این امید است که پیش از شروع حمله تمام عیار از سوی روسیه، ارتش اوکراین تجربه رزمی بیشتری کسب کند.

این نظامی اوکراینی اعتراف کرد که نیروهای ارتش اوکراین آمادگی برای مقابله را ندارند و آنها به آموزش بیشتری در این زمینه نیاز دارند.

این رسانه انگلیسی در عین حال یادآورشد که نگرانی‌های این نظامی اوکراینی در واقع منعکس کننده نگرانی‌های بسیار در آمریکا و دیگر کشورهای غربی است که میلیاردها دلار برای حمایت از اوکراین صرف کرده‌اند. این کشورها حال نگران وضعیت ارتش اوکراین پس از گذشت بیش از یک سال از جنگ اوکراین هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها