انتقاد سیاستمدار اوکراینی به رفتارهای زلنسکی با مخالفان

کد خبر: 1237648

مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین در سخنانی گفت که زلنسکی اوکراین را به اردوگاه بازداشت و سرکوب کسانی تبدیل کرده که مخالف حکومت نظامی هستند.

انتقاد سیاستمدار اوکراینی به رفتارهای زلنسکی با مخالفان

 «اولیگ ساسکین» مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین گفت که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور کنونی، اوکراین را به اردوگاه بازداشت و سرکوب تمام کسانی تبدیل کرده که مخالف حکومت نظامی هستند.

وی که این سخنان را در فیلمی ویدئویی مطرح می‌کرد، افزود: «زلنسکی و نمایندگان پارلمان، جنگی را داخل کشور علیه تمام نیروهای مخالف و جدا شده به راه انداخته‌اند».

ساسکین گفت: «آنها جنگی را علیه تمام مردهای اوکراینی به راه انداخته و اعلام کرده‌اند هر کسی که از لغو قوانین حکومت نظامی حمایت کند، خائن است».

مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین گفت که وضعیت در میدان های نبرد بسیار سخت بوده و نیروهای مسلح اوکراینی از کمبود شدید نیرو رنج می‌برند به همین دلیل اقدام به دستگیری افراد در خیابان و ارسال آنها به میدان‌های نبرد می‌کنند.

وی گفت: «ارتش اوکراین از تلفات شدید در میان نیروها و افراد خود رنج می‌برد و در همان زمان نیز در تحقق هرگونه پیروزی در ضد حمله خود ناکام مانده و تسلیحاتی که ناتو ارسال کرده برای انجام حملات جدید نیز ناکافی است».

از سوی دیگر شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» به نقل از مقام‌های ناشناس گزارش داد رفتار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین باعث آزردگی در واشنگتن شده است. زلنسکی حامیان آمریکایی خود را با نادیده گرفتن دستوراتشان و طرح خواسته‌های بزرگ‌تر عصبانی می‌کند.

زلنسکی ماه گذشته قبل از اجلاس ناتو در لیتوانی از رهبری این ائتلاف نظامی غربی انتقاد کرده و گفته بود، اینکه ناتو به رهبری آمریکا به اوکراین جدول زمانی برای عضویت نداده بی‌سابقه و بی‌معنی است. یک منبع مطلع به سی‌ان‌بی‌سی گفت: عصبانیت او انعکاس خوبی در واشنگتن نداشت و دولت آمریکا بسیار آزرده‌خاطر بود.

واشنگتن پست گزارش داد این مسئله انتقاد تند انگلیس را که معمولاً حامی بوده، در پی داشت و واشنگتن را به حدی عصبانی کرد که در نظر داشت حمایت خود از عضویت نهایی اوکراین در ناتو را پس بگیرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها