«فردا» گزارش می‌دهد

ترامپ نگران تر شد! / وحشت از نام فولتون کانتی

کد خبر: 1241097

به نظر می رسد ترامپ آدرس غلطی را به صورت عامدانه به افکار عمومی مخابره می کند! اساسا اتهام ترامپ به چالش کشیدن نتیجه انتخابات نیست. اتهام او تلاش فعالانه برای تغییر نتیجه انتخابات است.

ترامپ نگران تر شد! / وحشت از نام فولتون کانتی

گروه بین‌الملل سایت فردا -دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا و نامزد  انتخابات ۲۰۲۴ این کشور، خود را برای تعیین قرار در پرونده توطئه برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا به بازداشتگاه فولتون کانتی تسلیم کرد و البته پس از پرداخت وثیقه آزاد شد! بر اساس این توافق، ترامپ پس از پرداخت وثیقه 200 هزار دلاری،  تا زمان محاکمه آزاد است مشروط بر اینکه شاهدان پرونده را تهدید نکند و در اجرای عدالت اختلالی ایجاد نکند.

قاضی پرونده در حکم خود قید کرده که ترامپ نباید در شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن پست یا بازنشر پست سبب ارعاب و تهدید مرتبطین پرونده شود.تسلیم  ترامپ به بازداشتگاهی در ایالت جورجیا یک روز پس از اولین مناظره داوطلبان نامزدی از حزب جمهوری‌خواه رخ می‌دهد، مناظره‌ای که بدون حضور او برگزار شد.پیش از این سه پرونده کیفری دیگر علیه رئیس جمهور پیشین آمریکا به جریان افتاده است، اما این پرونده چهارم حاوی جدی‌ترین اتهام‌ها علیه او است.بر خلاف پرونده‌های قبلی مطرح علیه دونالد ترامپ، این‌بار از او در زندان فولتون، مثل متهمان معمولی دیگر عکس‌برداری و انگشت نگاری شد. ترامپ خود را بی‌گناه می‌داند و می‌گوید اتهامات او با انگیزه سیاسی مطرح شده‌اند.

اما آنچه در خصوص پرونده اخیر ترامپ مطرح شده است،وی را بیش از پیش نگران ساخته است! تفهیم اتهام رئیس جمهور سابق آمریکا ونوع برخورد صورت گرفته با او نشان می دهد که اسناد ارائه شده به دادگاه در خصوص تلاش وی برای تغییر نتیجه آرای الکترال در جورجیا کاملا جدی تر از حد تصور وی می باشد! 

در ایالات متحده، متهمان در صورتی که دستگیر شده باشند، بدون وثیقه در انتظار دادگاه باشند یا حبس کوتاهی داشته باشند، در بازداشتگاه منتظر می‌مانند. زندان‌های اصلی جاهایی هستند که مجرمان پس از محکومیت، دوره حبس طولانی‌تری را سپری می‌کنند.دونالد ترامپ در فرودگاه آتلانتا، در صحبت کوتاهی در برابر خبرنگاران گفت «روز ناراحت‌کننده‌ای برای آمریکا بوده است.»

رئیس جمهور سابق آمریکا ترجیح می دهد در خصوص اتهام اصلی وارده به خود-که مربوط به تماس تلفنی وی با فرماندار سابق جورجیا جهت تغییر آرا بوده است- کاملا سکوت کند! در عوض ترامپ تاکید دارد که کار اشتباهی صورت نداده و حق او بوده که نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا و دیگر ایالات بحث برانگیز( از جمله پنسیلوانیا ، میشیگان و ویسکانسین) را به چالش بکشد. نکته قابل توجه اینکه ترامپ یک بار دیگر ادعای خود را درباره تقلب در انتخابات تکرار کرد و افزود پیش از او هم کسانی مانند هیلاری کلینتون و استیسی آبرامز نتیجه انتخابات را در آمریکا به چالش کشیده بودند.

به نظر می رسد ترامپ آدرس غلطی را به صورت عامدانه به افکار عمومی مخابره می کند! اساسا اتهام ترامپ به چالش کشیدن نتیجه انتخابات نیست. اتهام او تلاش فعالانه برای تغییر نتیجه انتخابات است.خبرنگاران محلی وضعیت حاکم بر اطراف فرودگاه را که با حضور ترامپ در قرق پلیس بوده را پر اضطراب و بی سابقه توصیف کرده اند. 

کاروان طویلی از خودروهای سیاه شاسی بلند، خودروهای پلیس و نیروهای ویژه امداد رئیس جمهور سابق  آمریکا را تا زندان فولتون همراهی کردند و بعد او را به فرودگاه بازگردانند.خبرنگاران می‌گویند سطح تدابیر امنیتی فراتر از یک رئیس جمهوری سابق بوده است! ترامپ بعد از دقایق کوتاهی در فرودگاه سوار بر هواپیمای شخصی خود شد تا فرودگاه آتلانتا را ترک کند.بر اساس گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ و ترک کاخ‌سفید بارها بدون ارائه شواهد، مدعی «تخلف انتخاباتی گسترده» شده و همچنان می‌گوید «آرای او دزدیده» شده است.همان گونه که اشاره شد، اتهام اصلی وارده به ترامپ در این پرونده ، بسیار جدی و سنگین است. فانی ویلیس دادستان ناحیه آتلانتا - اصلی‌ترین حوزه انتخاباتی ایالت جورجیا - گفته است یکی از شواهد اصلی این پرونده، تماس تلفنی میان ترامپ و برد رفنزپرگر، معاون فرماندار و رئیس کمیسیون انتخابات این ایالت در سال ۲۰۲۰ است که طی آن ترامپ (که در آن زمان هنوز در کاخ‌سفید بود) علنا از این مقام رسمی می‌خواهد برایش «۱۱ هزار رای دیگر پیدا کند» تا او بتواند با غلبه بر تعداد آٰرای جو بایدن، در این ایالت پیروز شود.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها