دهن‌کجی وزیر صهیونیست به نتانیاهو درباره پرونده اسیران فلسطینی

کد خبر: 1242545

با وجود تاکید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اجرا نشدن تصمیم «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی کابینه اش درخصوص اعمال محدودیت علیه اسرای فلسطینی به منظور بررسی بیشتر آن در سایه ترس از پیامدهای گسترده چنین اقدامی و واکنش شدید مردم و گروههای مبارز فلسطینی به آن، بن گویر به رئیس زندان های رژیم صهیونیستی دستور اجرای این تصمیم را داد.

دهن‌کجی وزیر صهیونیست به نتانیاهو درباره پرونده اسیران فلسطینی

با وجود تاکید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اجرا نشدن تصمیم «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی کابینه اش درخصوص اعمال محدودیت علیه اسرای فلسطینی به منظور بررسی بیشتر آن در سایه ترس از پیامدهای گسترده چنین اقدامی و واکنش شدید مردم و گروههای مبارز فلسطینی به آن، بن گویر به رئیس زندان های رژیم صهیونیستی دستور اجرای این تصمیم را داد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم شب گذشته به سازمان زندان های این رژیم دستور داد که دستورش در مورد کاهش ملاقات با اسرای فلسطینی از یک بار در ماه به یک بار در دو ماه اجرایی شود.

وی در نامه ای به «کاتی پری» رئیس سازمان زندان های رژیم صهیونیستی، خواستار اجرایی شدن این دستور شد.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر تایید چنین دستوری را تکذیب و تاکید کرد که این امر باید در کابینه کوچک سیاسی - امنیتی رژیم صهیونیستی بررسی شود و شورای امنیت رژیم صهیونیستی نیز دستور داده تا این دستور اجرایی نشود.

بن گویر در نامه اش به پری تاکید کرده که خودش وزیر مسئول در این امر است و دستورش باید اجرایی شود و کاتی پری قرار است قبل از اجرا، جلسه ای برای ارزیابی آن برگزار کند.

در این گزارش آمده است که این پیام بن گویر به مثابه پاسخی به نتانیاهو است که تلاش کرد دستور بن گویر را متوقف کند و این اقدام، آنها را در رویارویی مستقیم در خصوص این پرونده قرار می‌دهد.

بن گویر معتقد است که این دستور در چارچوب "قوانین پایه" رژیم صهیونیستی بوده و کاتی پری ملزم به اجرای آن است.

بر اساس این گزارش، این دستور همزمان با لغو آزادی زود هنگام اسرای فلسطینی است که تخفیف یک ماه تا سه سال به آن ها تعلق گرفته بود و قرار است از امروز اجرایی شود.

دستور جدید «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی دربند در زندان های این رژیم بار دیگر باعث اختلاف در بین سران صهیونیست شده و آنها از تبعات اجرای این دستور نگران هستند.

بن گویر به روسای زندان ها دستور داده است که ملاقات خانواده اسرای فلسطینی اهل کرانه باختری با بستگان اسیر خود را محدود کنند و این ملاقات به جای هر ماه یک بار، هر دو ماه یک بار باشد.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی پیش از این به نقل از دو منبع امنیتی صهیونیست گزارش داده بود که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرده که دستور بن گویر درخصوص اسرای فلسطینی نباید اجرا شود.

این شورا به مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی دستور داده است که دستور بن گویر درخصوص کاهش ملاقات با اسرای فلسطینی را تا زمان بررسی این مساله با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم اجرایی نکنند.

این شبکه صهیونیستی تاکید کرد که «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و دیگر مسئولان ارشد در نشست امنیتی با نتانیاهو هشدار دادند که آسیب رساندن به اسرای فلسطینی منجر به وخیم شدن اوضاع در منطقه خواهد شد.

این شبکه همچنین اعلام کرد که خود بن گویر نیز در این نشست حضور داشته است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو از این دستور بن گویر مطلع نبوده است.

از زمان روی کارآمدن کابینه ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی چون بن گویر شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است. تصمیمات بن گویر تاکنون چندین بار باعث بروز اختلاف بین وزیران صهیونیست و دستگاههای امنیتی شده است.

بن گویر که برای مقابله با مبارزه و عملیات شهادت طلبانه روز افزون جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیستها راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت تر خواهد کرد.

ممنوعیت پخت نان در زندان و الزام اسیران فلسطینی به خریداری آن از خارج از زندان با قیمت های بالا، لغو آزادی زودهنگام اسیران فلسطینی و اعمال فشار بر اسیران اعتصاب غذا کننده از جمله تصمیمات بن گویر علیه اسرای فلسطینی از زمان به قدرت رسیدن بوده است.

در اولین واکنش به این دستور بن گویر، اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از دو هفته دیگر اعتصاب غذای نامحدودی را برای تاکید بر حقوق مشروع خود آغاز خواهند کرد. گروههای مبارز فلسطینی نیز تاکنون درباره هرگونه تعرض به اسرای فلسطینی هشدار داده و تاکید کرده اند که پاسخ چنین اقدامی را خواهند داد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها