اخبار کوتاه عراق | دیدار بارزانی با السودانی در بغداد/ فناوری‌های نوین برای کنترل مرزها

کد خبر: 1244525

دیدار بارزانی با السودانی در بغداد، رایزنی وزیر مشاور امارات با الحلبوسی، فناوری‌های نوین برای کنترل مرزها و اعلام موفقیت اجرای طرح امنیتی ویژه مراسم سالگرد رحلت پیامبر اسلام(ص) از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

 اخبار کوتاه عراق | دیدار بارزانی با السودانی در بغداد/ فناوری‌های نوین برای کنترل مرزها

مسرور بارزانی نخست وزیر  اقلیم کردستان عراق با محمد شیاع  السودانی در بغداد دیدار کرد که طی آن نخست وزیر عراق بر جدیت دولتش در یافتن راه حل های ریشه ای برای تعامل با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین وزیر مشاور امارات را به حضور پذیرفت که طی آن دو طرف، راه های گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی را بررسی کردند.

آغاز کمپین «از کجا آورده ای؟» در عراق

بر اساس گزارش میدل ایست نیوز،«حیدر حنون»، رئیس سازمان پاکدستی عراق روز پنجشنبه در نشستی مطبوعاتی از آغاز کمپین «از کجا آورده ای؟» در این کشور خبر داد. وی  افزود: روز گذشته نشست مهمی با کمیساریای عالی مستقل انتخابات برگزار شد تا نامزدهای احزاب ملزم به ارائه اطلاعات مالی خود شوند.

حنون ادامه داد: ما در حال پیگیری اموال قاچاق شده به ترکیه به ارزش 6 میلیون دلار، و نیز ساختمانی در ترکیه هستیم.وی اظهار داشت: نخست وزیر به طور جدی به دنبال مبارزه با فساد و بازگردانی منابع مالی و افراد تحت تعقیب است.

رئیس سازمان پاکدستی عراق همچنین گفت: برای بازگردانی مفسدان اقتصادی و اموال قاچاق شده به مصر خواهیم رفت.

فناوری‌های نوین برای کنترل مرزها در عراق

 رئیس اداره گذرگاه های مرزی عراق از فناوری های نظارتی نوین برای کنترل کالاهای قاچاق خبر داد و گفت که این فناوری ها ضربات دردناکی را به قاچاقچیان مواد مخدر وارد می کند.

موفقیت عراق در اجرای طرح امنیتی 28 صفر

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق موفقیت در اجرای طرح امنیتی ویژه مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) را اعلام کرد.

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره مذاکرات فؤاد حسین و امیرعبداللهیان

 وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای محورهای مذاکرات وزرای خارجه عراق و ایران را تشریح کرد که طی آن آمده است: فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در تهران با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایران اش در خصوص روابط دوجانبه و وضعیت امنیتی دو کشور و نیز تحولات اوضاع منطقه ای و بین المللی و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

دو طرف توافقنامه امنیتی و اجرای کامل آن و همچنین خلع سلاح گروه های(تروریستی) مسلح را مورد بحث قرار دادند و بر ضرورت اجتناب از اقدامات یکجانبه تاکید کردند.

دو طرف همچنین موضوع آب و خسارات ناشی از آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر لزوم برگزاری نشستی بین کمیته های فنی دو طرف تاکید کردند و از طرف ایرانی خواسته شد در این زمینه همکاری کنند.

دیدار الحلبوسی و وزیر مشاور امارات

در دیدار رئیس پارلمان عراق و وزیر مشاور امارات بر تلاش برای دستیابی به مشارکت اقتصادی همه جانبه و همکاری پارلمان عراق و مجلس ملی امارات و ادامه هماهنگی مواضع در مجامع بین المللی تاکید شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها