تقلای انگلیس برای جلب حمایت عربستان از اسرائیل

کد خبر: 1251061

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با سران رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی رفت تا مواضع ریاض را در قبال جنایات وحشیانه تل‌آویو علیه مردم مظلوم فلسطین کاهش دهد و در جریان ملاقات با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی خواست که ریاض از آنچه او ثبات منطقه خواند، حمایت کند.

تقلای انگلیس برای جلب حمایت عربستان از اسرائیل

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با سران رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی رفت تا مواضع ریاض را در قبال جنایات وحشیانه تل‌آویو علیه مردم مظلوم فلسطین کاهش دهد و در جریان ملاقات با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی خواست که ریاض از آنچه او ثبات منطقه خواند، حمایت کند.

دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد نوشت که ریشی سوناک و محمد بن سلمان «توافق کردند که تلفات بی‌گناهان در اسرائیل و غزه طی دو هفته گذشته وحشتناک بوده است. آنها بر لزوم اجتناب از هر گونه تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تاکید و با هماهنگی اقدامات در این زمینه موافقت کردند.»

بر اساس این بیانیه، دو طرف در مورد نیاز مبرم غزه به دسترسی‌های بشردوستانه توافق کردند. سوناک همچنین بن‌سلمان را «تشویق کرد تا از نقش رهبری عربستان در منطقه برای حمایت از ثبات، استفاده کند.»

نخست وزیر انگلیس ساعاتی پیش هم با سران رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی ملاقات و همبستگی بی قید و شرط دولت لندن را از تل‌آویو اعلام کرد. او در نشست مشترک خبری با نتانیاهو ادعا کرد که انگلیس از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود «براساس قوانین بین‌المللی» حمایت می‌کند.

او با اشاره به تمایلش برای پیروزی این رژیم در برابر جبهه مقاومت فلسطین، از کشتار آشکار فلسطینیان در غزه چشم‌پوشی و ادعا کرد که از بابت رعایت قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی اطمینان دارد.

نخست وزیر انگلیس درباره حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه نیز بدون اشاره به عامل این جنایت هولناک گفت: «ما صحنه‌هایی را در روز گذشته دیده‌ایم که همه ما را به‌ویژه در مورد رویداد بیمارستان شوکه کرده است.»

وی پیش از آن نیز با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و مواضع جانبدارانه لندن از تل‌آویو را تکرار کرد. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک در جریان دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی «تسلیت خود را برای تلفات جانی وحشتناک در اسرائیل در نتیجه عملیات حماس ابراز و تاکید کرد که بریتانیا قاطعانه به حق تل‌آویو برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی اعتقاد دارد.»

در این بیانیه آمده است که دو طرف «بر ضرورت اجتناب از تشدید خشونت در منطقه تاکید و توافق کردند که برای این منظور به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.» طبق بیانیه یادشده سوناک و هرتزوگ همچنین درباره «حمایت فوری بشردوستانه از فلسطینی‌های غیرنظامی در غزه توافق کردند.» سوناک از اعلام ادعایی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری نکردن از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه استقبال و « ابراز امیدواری کرد که بتوان در زمینه تحویل غذا، آب و دارو پیشرفت بیشتری حاصل کرد.»

گفتنی است که رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه‌ در برابر دور اخیر حملات دلاورانه جبهه مقاومت، با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا نیروهای فلسطینی را از ادامه عملیات منصرف کند. اشغالگران صهیونیست همچنین در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه افزون بر یک هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند.

این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها